Fest i skogen!

Hej hej!
Igår fredag var det fest hos en arbetskamrat som bor verkligen inne i skogen i Norra Björke!
Å vad kul vi hade!
Hennes son var där och ordnade med kareoke och vi sjöng för allt vi var värda och tyckte vi lät jätte bra!
Fast det lät säkert värre än värst....
Men himla kul var det..
Ninni hade ordnat med Tacos, efterätt och en massa godis och gott till kaffet!
Vi åt och gottade oss..
Jag tror vi var 13 tjejer som höll låda .. det bästa var ju att eftersom det var så många och en massa levande ljus så blev det ju fruktansvärt varmt så vi fick öppna fönstret. Det gjorde ju inget eftersom inga grannar blev störda utav Stridsbergsgårdens vackra sångröster! För vi tog i för kung och fosterland!

Eftersom vi var så nära Robert och Maria sov jag över hos dom. Det var ju roligt att kunna ta lite vin och slippa åka den långa vägen hem. Dimma var det också..
Robert körde mej dit och som vanligt hade jag missuppfattat vägen så vi körde ju fel givetvis..
Men det hade dom andra också gjort så det så!!

Jag kom hem till Robert ca kvart i 12 på natten och det var så skönt att lägga sej, jag var jätte trött!
Maria hade bäddat nere i lekrummet och öppnat fönstret så där var svalt och skönt.

Men det var lite svårt att somna även fastän jag var så trött..Men det är väl för det är så sällan jag sover borta.
Sen hörde jag Thea lite då och då som pratade och skrattade och sjöng i sömnen!
Så till slut gick jag upp och tänkte att jag lägger mej hos henne så hon blir lugn och då var Robert där och letade förtvivlat efter nappen och jag sa att han kunde gå och lägga sej (han skulle upp och jobba förmiddag) så tar jag henne..
Nej nej det går inte sa han..hon kommer aldrig att somna om hon får se dej!
(tror inte han var riktigt vaken) jo sa jag, gå och lägg dej nu!
Så det gjorde han och när jag tittade på Thea hade hon ett stort leende på läpparna och klappade mej på kinden! Hon blev så glad! Jag frågade henne om jag fick släcka hennes nattlampa och det fick jag och sen somnade vi så gott ! Sen vaknade jag av att Maria kom in i rummet och jag sa att gå du in och lägg dej för jag är här..jamen klockan är halv 8!
Oj oj sa jag men Thea gumman sover ännu så vi kommer sedan..
Hon vaknade vid 8 tiden och då gick vi ner..
Hon var SÅ glad att ha farmor för sej själv!
Gulletösen!

Frampå dagen åkte jag hem och då åt jag lite och SEN blev jag så trött, så trött...
somnade gjorde jag och sov i flera timmar!
Herregud det är inte mycket man tål...

Pontus var iväg och gjorde högskoleprovet, det blir spännande och se hur det gick..
Ja det var denna dagen och alldeles nu ringde Linda och sa att hon och pojkarna kommer i morgon! Kul!
Dom ska ha fiskespö med och åka upp till sjön och fiska..Vi får verkligen hoppas att dom får lite napp..hade ju varit jättekul för dom!

Nej nu får jag gå upp och baka en kladdkaka tror jag..det vill dom nog gärna ha i morgon...

Hej svejs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0