Veckan som gått

Hej hej!
I morgon är det redan fredag och jag kan se tillbaka på en intensiv vecka...

I måndags hämtade jag lille plutten på dagis och hade roligt med honom en stund..När vi kom hem till Josefin hade hon lagt nycklarna på ett helt annat ställe så herregud vad jag letade!
Tänkte ju att nu har hon glömt att lägga ut den, men till slut hittade jag den!

När vi väl kom in fick jag ta fram dammsugarn...Lille sabotören hade smulat ner hela köket! Det gick nog hastigt till när dom skulle åka till jobbet!

Men go´är han!

Dagen efter ringde Josefin och undrade var hennes bilnyckel var! Jo den hade ju jag lagt i jackfickan medan jag letade efter husnyckeln...
Som tur var hittade hon reservnyckeln till slut så jag slapp åka ifrån jobbet.

Efter jobbet på tisdag hade jag träff med några av mina gamla arbetskamrater från Hjärtum. Dom kom och hämtade mej eftr jobbet för jag hade ingen bil så åkte vi till pizzeria (mammaMia) i stan och satt där flera timmar! Å vad roligt vi hade..vi skrattade och hade jätte trevligt!Det var mycket att prata om efter alla år. Det tog sin tid och jag var inte hemma förrän halv10!

Herregud det är ju långt efter min sovtid! Men det gick bra..

Igår skulle Christer på undersökning(röntken) på NÄL så pappa körde upp honom och så hämtade jag honom. Så åkte vi direkt till Åsaka för vi fick passa dom så änglarna en liten stund för Maria skulle på föräldraråd på Theas förskola.
Det var så mysigt...Lille Max han är så snäll..bara skrattar och sover(och äter).
Thea kör järnet med oss..Tur att Christer var med för hon är ju inte så glad i när man håller lillebror..Men nu gick det bra för en av oss kunde ju vara med henne..Sötnosar! Vad ska det bli av dessa så goingarna!

Idag kunde jag i alla fall åka hem efter jobbet.Brukar ju hämta Pontus borta vid Tredstad men han messade mej och sa att han kommer till mitt jobb. Det var skönt så då kunde vi åka direkt hem.

Väl hemma gjorde jag kassler, ris och god sås, och sen åkte jag ner till Lilla edet för att handla lite som Christer hade glömt..Sen var det dags att sätta igång att baka. Det var min tur att ha fredagskaka på jobbet.
Så jag gjorde 2 jättegoda mintpajer som serveras med grädde till..Ummm smarrigt värre...

Imorgon blir det irländsk afton på Hjärtumsgården! Det ska bli kul!
Det var jätte längesen vi gjorde nåt nu så det är dags verkligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0