Rådjursmiddag

Hej hej!
Dagarna går fort iväg så det är svårt att hinna med bloggen som ni kanske märker...
En annan är ju inte uppkopplad jämt om man säger så...
Datorn ska sättas på och värmas upp..det tar en stund vet ni....

I alla fall kan jag berätta att jag och min arbetskamrat Monika tog en bussresa till Ullared i tisdags.
Det var jättetrevligt och alldeles lagom. Väldigt dimma på vägen också så det var ju också skönt att slippa köra..
Inte för att jag hade tänkt att köra precis...Skulle nog aldrig kommit dit utan kommit nån annanstans...
Mitt lokalsinne är ju inget att skryta med precis...Sen skulle jag aldrig våga köra i göteborg heller..


Ja ja nog om detta. Jag fick köpt lite julklappar i alla fall till dom små änglarna. Christers sjukpengar har ju ännu inte kommit men nu hoppas jag att alla papper blivit rätt i fyllda och inskickade .Sen är det ju när pengarna kommer, det vet man ju aldrig när det gäller försäkringskassan.

Men jag får säga det att när man ringer dit så är dom fantastiskt trevliga. Jag har ju ringt ett antal gånger nu på grund av förseningar och har alltid blivit jätte bra bemött och fått hjälp med det jag skulle. En gång var det faktiskt en ung kille som svarade och han var väl inget höjdare precis, han var inte otrevlig men han svarade inte på mer än nödvändigt...

Jo så det var en trevlig resa och få komma ut lite och trevligt ressällskap!

Igår (lördags) var det dags att åka till mamma och pappa för pappa hade haft med sej rådjurkött från gotland..Så han gjorde iordning allt detta och bjöd mej,och mina 2 systrar med män..
Vi hade jättetrevligt och åt gott.
Goa sallader hade dom åstakommit också, det kunde inte bli bättre! En socker kaka till kaffet hade pappa även gjort.
Ewa och Birgitta hade med sej smarriga kakor också så jag kan ju säga att vi var ju inte hungriga när vi gick därifrån!

Nu lät det som om mamma inte gjort något men hon var ju givetvis med på ett hörn också!
Flåt mamma!

Pontus var inte med för han var i Uddevalla på sin skola , dom hade öppet hus där..

Idag kom lille Milo en liten stund och hälsade på. Josefin skulle jobba kväll sedan så dom stannade inte så länge..
Pär håller på att greja med deras trappa så dom vill helst inte ha Milo där då..Konstigt..Varför inte?HIHIHI.

Sen när dom hade åkt stack jag och Christer upp till Överby för jag skulle titta efter en doppresent till lille Max. Dagarna går ju så himla fort och jag vet att denna veckan är det fullt upp efter jobbet så då hinner jag inte..
Sen är det ju advent nästa helg och så håller det på!

I morgon ska jag hämta Milo efter jobbet(då ska vi gosa!)'
På tisdag ska några gamla arbetskamrater från Hjärtum träffas i stan och ha det trevligt! Ska bli jättekul!
Onsdag ska Christer upp till Näl och så ska jag hämta honom efter jobbet och så åker vi direkt till Åsaka. Vi ska passa barnen för Maria ska på föräldramöte. Robert jobbar eftermiddag.
Jag tror att pappa kör Christer upp till Näl den dagen..Måste kolla detta. Pratade med mamma om det och jag glömde fråga pappa om det gick bra...

Nu kommer jag inte på mer att skriva!

Hej svejs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0