Äntligen lördag

Hej hej!
Idag är det lördag och det känns skönt efter en ganska intensiv vecka...
Tisdag var alla på område Väst kallade till en föreläsning som handlade om IT i förskola och skola..
Man kan ju undra lite vad vi i kök och städ hade för nytta av detta fast jag tyckte ändå att det gav lite grann, för det är ju helt o troligt vad man kan göra med datorer!
Även om jag inte har så mycket nytta av det i arbetet så kan det vara bra att veta att det finns!

Det jag använder på jobbet är mail betala fakturor och beställa på nätet..
Det är väl det ända.
Fast nu ska dom börja att blogga på förskolan och då är det ju meningen att matsedeln ska in så det får jag väl bidraga med.

Ja sen har jag ju faktiskt en hel del dokumentation som jag håller på med och skriver på datorn.
För att inte tala om alla rutiner som ständigt måste skrivas om eftersom damerna ändrar hela tiden hur dom ska ha det ute i matsalen!

Det gäller ju att få ner det hela tiden i fall jag är borta någon dag så vikariern vet hur det ska vara...

Sen blev jag ju påkörd när jag skulle köra ut från Folkets Parks parkering..En bil backade ut och körde in i vänster bak..
Så nu blir det verkstad igen för den stackars bilen..Det enda positiva är ju att det inte var mitt fel och jag slipper betala!

I tordags var det dags för matmässa i Uddevalla som det är varje år. Gott julbord får man efteråt också det är inte helt fel!

Förr handlade vi mat från servera och Menigo så då fick vi åka till Göteborg så detta är ju bättre.
Nu har vi upphandling med Svensk Cater i Uddevalla.

Igår efter jobbet åkte jag till Björndalsskolan i Trollhättan för att träffa hon som körde på mej så skrev vi papper på skadan. Som tur var tog hon på sej skulden så det inte blev nåt tjafs där.

Hoppas det går fort så vi kan lämna in bilen så fort som möjligt..

Sen när jag kommit hem och vart hemma en stund kom Robert, Maria och dom små liven. Robert skulle köra ner Maria till Tina för dom skulle ha en liten tjejkväll..

Så då fick vi gosa med barnen en stund.

Nu kommer Milo! Måste sluta!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0