Dålig dag...

Morrrrrr....Dagen började inget vidare..Gick upp tidigt för att börja med tapetseringen så fort som möjligt. Efter plockande och donande var det så dags att sätta upp första våden..
Jag kämpade och kämpade men den ville inte fästa!
Var inne igår och köpte tapetlim som man sätter direkt på väggen och hade med mig en rulle så det skulle bli riktigt.
Men tydligen går det inte med denna tapet. Den är lite räfflig på baksidan.
Kökstapeten var helt slät så där gick det som en dans.
Så det var bara att skicka iväg Christer ner till edet och byta denna. Och nu när jag tittade på klockan var den ju bara 9,00...Så dom öppnar säkert inte förrän 10...
Hur korkad kan man bli??
ÅÅÅÅÅ vad trist det här är!!!
Jag ville ju komma igång så det blir färdigt nån gång!
Tror inte jag ska tapetsera någon mer gång faktiskt...Fy vad jobbigt det är innan man kommer till själva tapetseringen...
Det har alltså tagit 1 hel vecka! Visserligen har det varit en del avbrott också men ändå..
Kommer ihåg när vi köpte dom gamla tapeterna förr 22 år sedan. Då sa hon att dom var så bra för om man ville tapetsera om var det bara till att dra ner så lossnar bara yttersta lagret!
Jo jo, det kan jag ju bara tala om att det stämde ju inte riktigt...
Så har jag det på semestern!
Återkommer förhoppningsvis när allt är klart med lite bilder!









Kommentarer
Postat av: Madeleine

Skickar dig lite energi! Håll ut! Det blir säkert jättebra när det är klart.

2011-08-01 @ 22:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0