Nattgäst...

Hej hej!
Fick ett SMS från Thea och Max mamma häromdan som undrade om vi ville låna Max över natten på fredag. Det är ju klart att vi ville!
När jag är där eller dom är här får jag ju nästan inte hålla Max nånting för det gillar inte Thea..Jag ska vara med henne!
Det får man ju förstå. Inte så lätt att få en lillebror när man bara är 2 år. Helt plötsligt får man inte den uppmärksamheten som man är van vid..
Sagt och gjort så åkte jag och hämtade lille prinsen efter jobbet igår fredag. Maria skulle hem till en tjejkompis och Robert skulle bara njuta av att vara helt själv med Thea och se på film sedan när hon hade somnat och ta en bärs som han sa...Det händer ju inte så ofta nu för tiden..
Livet förändras när dom små änglarna kommer!

Det gick så bra att köra hem, man vet ju inte ,tänk om han börjar gråta i bilen helt hysteriskt..Han är ju bara 3 månader.
Men det var ingen fara. Han somnade med en gång ända tills vi kom hem.
När vi kom hem hade Pontus precis varit och hämtat Pizza och hade med sej en söt tjej må ni tro!
Men dom var bara vänner vet ni....Jo jo.
I alla fall var det väldigt gott  med pizza för jag var göööör hungrig!

Max var också hungrig så han fick mat också(dock ingen pizza)! Sen var det dags att kolla idol och då slocknade Max för att vakna vid 9-tiden..Då fick han ta ett kvällsbad i diskhon som man kunde konstatera att han nästan inte plats i längre..Hemskt vad dom växer...Fick tvättat det stora håret det tyckte han var skönt.
Sen var det dags för mat igen och det dröjde inte länge förrän han somnat igen i mitt knä, så det var bara att bära in honom och sedan sov han ända till 6 på morgonen! Inte ett pip på hela natten!Himla snäll pojk,,hoppas det håller i sej!
Eftermaten var han uppe kanke en halv timma sen somnade han igen och vaknade till vid 8 och då gick jag upp och gjorde i ordning hans mat men då hade han somnat om igen och sov en timma till!!

Ja det var inte betungande får jag säga...
Sen kom familjen vid 2 och då åt vi god middag och hade det trevligt...Nu har dom åkt så det är tyst i huset...

Men i morgon har jag planerat att åka till Trollhättan för att inhandla dom sista julklapparna! Det ska bli kul!
Hade ju faktiskt nästan glömt lille Pontus! Vad jag nu ska hitta på till honom..Det är inte lätt...Sen fyller han ju 19 år 4 januari också så man får ju komma på något där också...
Mycket lättare med tjejer...

Ja det var min dag här kommer lite kort på prinsen också!



Sitter tryggt hos farfar! Glada goa Maximilian!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0