Tapetvisning!

Hej hej!
Ja nu äntligen ska det bli lite bilder på tapeterna!



Så här gräsligt såg det ut medan jag höll på att slita....



Som sagt, tapeterna satt som cement...



Fint va?







Ja jag måste säga att jag är väldigt nöjd..

Innan jag började med köket passade jag på att baka bullar för jag tänkte det kunde vara bra att ha om det kommer folk..
Herregud dom räckte inte många dagar.. Så igår bakade jag en omgång till..



Gott, gott..

Sista dagen på vardagstapetseringen skulle Robert komma efter jobbet för att hämta sin slipmaskin som jag hade lånat.En jätte bra grej, ganska lång som man höll med båda händerna så kopplade man den till grovdammsugaren. Allt damm sögs in där helt jätte bra!
I alla fall så kom jag på att jag hade ju inget till kaffet så jag sa till Christer att hördudu nu får du faktiskt baka en sockerkaka!!
Måste ju tillägga att under våra 25 år tillsammans har det bara hänt 1 gång och jag behöver väl kanske inte säga hur den blev?
Men sagt och gjort jag hjälpte honom lite och berättade  precis hur han skulle läsa receptet och i vilken ordning..
Första smeten fick vi slänga... Det smälta smöret hade han hällt i äggen som han skulle vispa..
Det var bara att börja om från början..
Jag sprang fram och tillbaka mellan tapeterna och till slut verkade det som han hade fått till det.
Här är resultatet:



Han kom ihåg allt utan bakpulver...

Det fick bli korv och bröd istället. Det var uppskattat också.
Vi åt allt upp kakan också. Den var lite platt så det fick bli tjocka skivor...


En dag i förra veckan var jag och en jobbarkompis ute på Orust och besökte pelargon museet!
Å vad mycket fina pelargoner!
Kunde inte låta bli att köpa 2 nya , 1 tulpanpelargon och en annan som jag glömt namnet på. Ska ta kort på dessa ljuvliga blommor och visa er.
Sen köpte jag 2 vita till Josefin också för hon sa att om jag hittade vita kunde jag köpa till henne.
Vi hade sån mysig dag må ni tro! Det var precis vad jag behövde efter att stått inomhus i nästan 3 veckor med denna renovering!

Inte nog med detta, sen kom vi på att vi måste nog åka till Göksäter också när vi ändå var där!
Det var också kul!
Hungriga blev vi så en räkmacka och kaffe  satt fint!
Jag hittade ett verktygsett som jag bara var tvungen att köpa till Milo...Han är ju helt tokig i allt som verktyg heter..
Det var verkligen populärt!



Stor koncentration!



Morfar var tvungen att hjälpa till att såga HEEELA tiden annars blev han lite irreterad!



Väldigt duktig att få i i verktygen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0