Milos vessla

Hej hej!
Milo har ju en vessla som han älskar över allt annat. (ett gosedjur alltså). Men nu börjar den bli väldigt tunn efter all tvätt och kramande och Josefin har försökt att få tag i en till på IKEA som den är inköpt. Men den går inte att få tag på. Slut överallt och tillverkas inte mer..
Kloka mormor satte då raskt upp 2 lappar på sin förskola(1 i varje hus eftersom vi har 2 hus).
Vips så var det en mamma som sa: Men herregud en sådan har ju vi hemma som ingen gosar med!
Sagt och gjort så fick mamman tag i Josefin och sa att givetvis får Milo överta denna vessla!
Josefin ringde mej på kvällen och berättade och jag började nästan gråta så glad blev JAG!!!
Knäppt va?
Har ju tänkt på hur det skulle kunna vara om Milo tappar vesslan eller den går sönder för den eftersom den är så kramad...
Så är det ju lättare när hon ska tvätta den också ifall den inte hunnit torka...
Ja det var en lyckans dag.
Så idag kom Josefin in till mej på jobbet och lämnade en fin påse full med lite små käcka leksaker till vesslans förra ägare för dom ville inte ha något för den.
Det var kul.

I onsdags åkte jag till lilla Thea och gosade med henne också. Man ska hålla henne i handen hela tiden och så bestämmer hon vad man ska göra.
Mej brukar hon dra upp i sitt sovrum så att hon ska kunna hoppa i sängen fastän hon vet att hon inte får för sina föräldrar...
Men du får ju inte hoppa i sängen säger jag...NÄÄÄÄÄ svarar prinsessan och ler och fortsätter hoppa...
Suck dom vet precis hur dom ska utnyttja en blåögd farmor...
Sen efter en stund kom Theas kompis Axel hem och DÅ minsann var det inte alls noga med farmor!
Det var jättekul att leka med Axel! Oj vad kul dom hade..
Axel hade en Ullaredvagn modell mindre och Thea en lära gå vagn så lekte dom att dom gick till affären och handlade. Gullungar säger jag bara!!

Nu drar det snart ihop sig för Thea att bli storasyster... Å vad nyfikna vi är på vad det kan vara där inne!!
Magen hade i alla fall sjunkt ner väldigt tycker jag...

Ja det var allt för denna gång!

Kommentarer
Postat av: Patricia vildanfors

Du vet inte om den finns nån mer som kan tänka sig at avvara en vessla?! El går det att köpa nånstans?? Blir rörd när jag läser dit inlägg! Min son hade en vessla sen han va nyfödd som han gosade med o lekte med hela tiden. När vi va iväg i Västerås så försvann han. Men turligt nog fick vi tillbaka honom i ett brev. Vi blev så glada :) Bara en vecka senare försvann han dock igen.... Då i Lunds stadspark när studenterna firade för fullt.... Inte lyckat. Det var sorg i flera dagar.... Jag har fortfarande inte gett upp hoppet om att kunna hitta en... Hör av dig om du har tips :) Leo har inte fäst sig vid något gosedjur sen vesslan försvann...

2011-12-05 @ 23:30:55
Postat av: Carina Malm

Hej Patricia!

Ja det är verkligen inte lätt när barnen förälskar sig så i sina gose djur..Den var ju köpt på Ikea men min dotter ringde runt till alla Ikea och den fanns ingenstans utan hade slutat att tillverkats.

Hon satte även in en annons på blocket och där var det en karl som hade en och ville hon skulle skicka 100 kronor först och det gjorde men det kom aldrig nån vessla..Fy för såna! Men det är ju faktiskt en ide att söka på blocket. Eller göra som jag gjorde sätta upp en bild på förskolan för jag är nästan säker på att många har en vessla som bara ligger i nån låda..Gör ett försök vet ja!

2011-12-06 @ 18:02:39
URL: http://matmmancarina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0