Städdag

Hej hej!
Idag fick jag en väldig städinspiration när solen sken in och visade all smuts inne.
Så jag satte dammsugaren i Christers näve och sa till honom att dammsuga överallt och ta ut mattor. Snäll som han är sa han bara javisst det ska jag göra.
Själv gick jag in på toaletten och gjorde mej i ordning....
När jag var klar var det bara för mej att börja våttorka golven. Det gick väldigt smidigt och bra.
Avtorkning av den jobbiga takfläkten också för det behövs med jämna mellanrum. Undrar vem som kom på att hänga den I TRAPPAN? Kan bara säga att det inte är lätt att torka av den där den hänger. Man får vara lite av en akrobat och ha långt skaft...
Himla tur att jag är så vig!
Sen blev det en promenad upp till kyrkogården och tända ljus på farmor,farfars grav och lilla Sara.
Det blev så fint så.
Efter detta var det så dags för middag. Idag prövade jag en asiatisk gryta med cocosmjölk och kyckling och en annan massa gott i.
Jag tror det var den som Josefin bjöd mej på en dag i alla fall var den väldig god. Känner bara att det var en hel del vitlök i, hoppas inte det sitter i hela dagen i morgon för jag ska till tandläkaren i morgon eftermiddag...
Ja det var denna dag , nu väntar en ny vecka med nya utmaningar..
Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0