50-årsdagen

Nu kommer fortsättningen av min dag...

Det började med att regnet öste ner mest hela förmiddagen. Tanken på att kunna sitta ute förvann snabbt. På natten innan jag somnade började jag räkna hur många som kanske kunde tänkas komma och då insåg jag att vi fick nog låna stolar lite varstans.
Grannen hade ett antal och pappa också. En grill till lånade vi av grannen också. Det var ju ganska mycket kött som skulle grillas och det funkade jätte bra med 2. Rebeccas Mikael fick bistå Christer vid den ena grillen. (En man har ju lite svårt att sköta 2 saker samtidigt som ni kanske känner till?)
Mona kom lite tidigare och det passade jättebra för jag låg lite efter med dukningen eftersom det inte blev av kvällen före.
Så hon dukade och fixade jättebra och sen kom Rebecca och Mikael . Mona blev hel förälskad i lille Sixten och blev sittande med honom i flera timmar...
Snart började gästerna strömma in och lustigt nog började det klarna upp också så barnen kunna vara ute och av sej all energi! Väldigt bra...
Oj så mycket fina blommor och presenter jag fick!

Kolla vad fint! Synd att det inte håller för evigt!


Alla fick smaka av det grillade köttet samt potatissalladen.
Till efterätt hade jag gjort glasstårtor med jordgubbar. Blev mycket uppskattat...
Allt tog i stort sett slut utom potatissalladen som blev lite för mycket. Svårt att avgöra hur mycket man ska göra men det är bättre att det är för mycket än för lite...

En bild på lilla Thea strax innan dom skulle åka hem.. Mysigt att sitta i gräset.


Jag fick en jättebra fläkt som vi kan ha i uterummet samt i sovrummet. Det var jätteskönt på natten
jag kunde ha täcke på mej det är inte ofta nu på sommaren det går. Brukar bara ha lakan..
Sen fick jag ett sånt där litet partytält eller vad man ska kalla det som vi ska sätta över uteplatsen på gräsmattan. Där blir ju också så himla varmt emellanåt..
En rejäl kylväska som jag kan ha med till affären, presentkort i en guldaffär ska bli kul att se om jag kan hitta nåt fint!
En klocka (har inte ägt en klocka på många många år) små söta prydnadsänglar ljuslyktor sen får jag inte glömma presenten jag fick av våra snälla barn! Presentkortet till Gotland!
Det har vi ju redan nyttjat med glädje!
Det var säkert nåt mer somjag inte kommer på just nu men det får jag berätta senare i så fall.

Ja det var verkligen en fantastisk dag jag fick med alla trevliga gäster som kom. Tänk att det kan bli så många som bara är den närmaste släkten?

Hej då på ett tag!

Kommentarer
Postat av: Robban

Ja det var verkligen en riktigt lyckad dag! Vi hade jätteskoj! Kram...

2010-07-17 @ 23:25:56
URL: http://lyckhem.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ja det var fantastiskt fint! Speciellt glasstårtan :)

2010-07-20 @ 21:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0