Jul och lite annat

Hej igen!
Nu var det länge sedan jag skrev men så blir det ibland.
Blev ledig dan före julafton och det var ju väldigt härligt! Hade jag inte räknat med men det blev lite barn så personalen tyckte att dom kunde fixa mat själva, väldigt gulligt av dom tycker jag.

På julafton åkte vi till Åsaka för att fira jul med Robert och Maria. Hennes föräldrar och lite andra släktingar var också där. Vi tog med oss pappa, sen kom Josefin och Pär också.
Vi åt gott och hade trevligt. Sen hade vi en julklappslek också , det slutade med att jag fick en jätte fin ljuslykta med mej hem.
Sen på juldagen blev det ju ett busväder med mycket snö och blåst men alla trotsade vädret och kom i alla fall. Farmor och farfar, Robert , Maria, Josefin, Pär, Linda , Christian, Rebecca, Mikael och så förstås Viggo, Joel och lilla Thea!
Viggo och Joel hade massa klappar att öppna så dom var över lyckliga. Thea fick förstås också men hon var inte lika intresserad den lilla skruttan.
Det var så roligt att alla barnen var här samtidigt för det händer  ju inte ofta längre nu när alla bor här och där. Meningen var att jag skulle ha tagit kort på dom allihop men tror ni jag kom ihåg det??
Självklart inte. Ibland undrar jag vad man tänker med. Allt bara glider bort på något sätt..
Jaja, får väl be barnen göra något fotomontage kanske?

Sen var det annandag i går och då hände det en del må jag säja...
Christer hade ställt våra bilar hos grannen för hon skulle vara borta över jul och hon sa det att vi kunde göra det så slapp vi ha så mycket bilar på gatan. Snallt tyckte vi.
Så igår skulle Christer köra tillbaka bilarna och det hade ju kommit så mycket snö så det blev till att skotta fram dom ordentligt.
Snäll som Christer är så skottade han grannens infart så hon bara skulle kunna köra in när hon kom.
Det var mycket snö som hade kommit.
Sen efter flara timmar vi hade ätit och tagit det lungt och låg och slappade i var sin soffa. Vi skulle ner till puben senare på kvällen så vi passade på att vila lite.
Då ringde det på dörren och jag gick ner för att öppna. Tänkte att det var nog grannen som var glad att Christer hade skottat. Men det var en annan granne som stod utanför. Han syns inte till så ofta, är lite av en enstöring. Nämner inga namn.... Hej hmmm sa jag. ÄR CHRISTER INNE sa han då.
Javisst svarade jag förresten vad arg du ser?
JAG ÄR ARG!!! IDIOTEN HAR SLÄNGT SNÖ I MIN TRÄDGÅRD!!!!!
Å herregud sa jag. Ska genast hämta Christer.
Sen fick han världens utskällning och skulle genast avlägsna denna snö från hans tomt. Han hade tagit reda på att det var ett brott han hade gjort sej skyldig till!!
Men Christer försökte lugna ner honom och säja att det är ju bara snö, det smälter....
Han var fullkomlig galen denna man det gick inte att prata med honom. Jag trodde han skulle smälla till Christer.
Herrgud vad otrevligt det var.
Sen efter ett tag kom Annika (grannen) och ringde på och var själaglad för att Christer hade skottat. Så vi fick ju berätta vad som hade hänt.
Hon blev helt chockad hur någon kan bete sej så. Om han nu tyckte det var så hemskt kunde han ju ha sagt något med en gång för han måste ju ha stått i fönstret och kolla och alla grannarna var ute och skottade och hade det trevligt.
Ja herregud. Så i morgon ska han ringa och polisanmäla Christer....
Vi vet inte om vi ska skratta eller gråta.
Christer som är det snällaste som finns och alltid hjälper alla andra så får han skit för det. Han kommer verkligen aldrig mer kasta snö över hos nån granne....

I alla fall gick vi ner till puben sedan och hade trevligt. Det var inte mycket folk där men vi som var där hade trevligt och dansade så nu har jag träningvärk i benen....


Vi gick inte och la oss förrän 1 på natten det är inte ofta det händer hos oss!
Jaa detta är väl i stora drag vad som har hänt. Ganska mycket ändå för att vara i Hjärtum...

Här kommer lite kort dock inte på grannen....




Här sitter Robert och packar upp et paket han fått av morfar. Yxor och en kil jättebra att ha när man är man! (används icke mot arga grannar bara..)



Gullungen är mätt och ska rapa hos faster Josefin. Pontus kollar intresserat.



Söta lilla Thea!



Pontus fick ett nytt skrivbord av farmor och farfar i julklapp och för tidig födesedagspresent. Han fyller 17 år den 4:e januari.



Här sitter "gamlafarmor" med Thea i knät.



Annandagens vackra snö täcke....





Christer skottar fram bilarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0