Hitchkock nummer 2....

Hej igen!
Jag undrar vad det är med mig och fiskmåsar....
Själv tycker jag att jag ser så snäll och fredlig och trevlig ut...Tydligen har inte fiskmåsarna samma uppfattning!
Här kommer jag på morgonen till mitt jobb. Jag är först så jag ska larma av också.
Går ur bilen, låser och börjar gå mot entren...
Då ser jag ur ögonvrån en mamma fiskmås som kommer flygande mot mig skränande!!
Jag duckar refkextvis men tappar samtidigt balansen och faller BRUTALT på den hårda asfalten!!
Då kommer även HERR fiskmås från andra sidan och gör en attack!
HERREGUD vad rädd jag blev! Detta hände alltså bara på några sekunder men fallet såg i ultra rapid!
Fort, fort upp igen, dels för att jag var rädd att någon sett mig och dels för att komma undan FÅGLARNA!!!
Snabbt upp för trappan och försöker med darrande händer få upp låset..2 nycklar ska det vara också..
Sen är det dags för larmet som jag knappt kom ihåg siffrorna på..
Ni ska bara veta hur svårt det är att knappa in när händerna darrar som asplöv!
Sen när jag fått larmat av och stängt dörren så jag känner mig säker inomhus börjar jag titta hur det blev med ming..Jo handflatan blöder så jag har givetvis fått blod på min vita blus...sen känner jag att det svider på mitt ena knä! Det gick NÄSTAN hål på mina nya byxor men det stackars knät hade fått sig ett skrapsår med BLOOOOOOD!!
Oj oj oj vilken morgon.Sen när jag låst upp överallt och gjort alla morgonsysslor så fick jag stå idörren och kolla om det kom någon mer. En som kom och skulle bara hämta en tidning blev anfallen när hon cyklade iväg!
Men sen lugnade de sig något för deras lilla barn hade förflyttat sig längre bort.
Men herregud jag bara undrar varför håller dom till där människorna är om dom då är så oroliga för sina barn?
Ja så spännande har jag det på mitt jobb!! Hur har ni det?
 
Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hahahahaha gud vad kul!! Synd att man inte fick se det :)

2012-07-19 @ 23:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0