Christers ofrivilliga bad!

Hej hej!
I torsdags hände det grejor må ni tro...Christer skulle följa med pappa till Trollhättan för att starta upp en båtmotor nere vid Stallbackahamnen. Han brukar följa med papa ibland på sådana äventyr.
Ja det lät ju trevligt och solen sken och allt var bra!
Sen när jag satt på arbetet och precis hade ätit lunch så ringde pappa och sa: du det hände en grej...Christer har hamnat i vattnet, men brandkåren har precis varit här och fått upp honom så han är på väg till NÄL just nu!
Herregud tänkte jag! Jag ringde genast akuten för att höra hur det var med honom och då hade han precis kommit in. Dom bad mig komma och ta med lite kläder för alla hans kläder var ju blöta!
Jag hittade lite på jobbet och en arbetskamrat åkte snabbt hem och hämtade byxor och lite annat!
När jag kom till NÄL så låg han så fint inpackad i en massa täcken och en lustig mössa på huvudet. En värmeslang pumpade in varmluft också. Han var riktigt söt! Bara ansiktet stack fram!
Nämen hej, kommer du sa Christer när han såg mig! Som det kan bli! sa han också.. Han såg lite chockad ut!
Sen kom det en kvinna inspringande och pladdrade hela tiden. Då var det hon som hade hamnat i vattnet också för att få på Christer livbojen. Hon var också himla chockad och skulle ha numret till pappa för att han skulle hämta henne för hon hade inte skor på fötterna och hon kunde ju inte gå barfota in till stan!
Men då sa jag att jag kan köra dig!
Å vad bra tyckte hon. Men då får du köra mig till båten först så jag får hämta min väska först. 
Det gjorde jag så då fick jag se att allt var bra med pappa också som hade stannat kvar på båten.
Jo det hade varit så här att dom hade en på landgången för att dom skulle flytta båten om jag förstod det rätt. Pappa sa till Christer att stanna kvar där han stod medan han gick ner till maskinrummet för att starta motorn.
Men av någon anledning fick Christer för sig att hoppa iland. Landgången var då utflyttad en bit från båten så han hoppade en liten bit för att nå den och då välte ju den över och Christer rasade rakt ner i vattnet...
Vilken tur att han inte fick landgången i huvudet!
Detta ser tjejen som också är ombord och pappa ser att något händer också. Tjejen kastar ner livbojen men den hamnar vid sidan varvid hon försöker putta bort den till Christer. Det slutar med att hon också hamnar i vattnet. Pappa får då hoppa till land för att lägga sig på kajkanten och fick tag i Christers arm. Tjejen (som heter Marielle) och pappa försökte dra upp Christer men det var alldeles för tungt...Till slut kom det lite mer folk som fick ringt 112 och brandkåren kom till slut efter att ha kört fel. Dom fick dragit upp Christer och tjejen och fick kört in Christer till NÄL. Tydligen kom det en ambulans också som såg att Marielle sprang iväg till Röda korset som ligger alldeles intill för att skaffa torra kläder! Så dom fick med sig henne in i ambulansen och kört in henne också! 
Snacka om att alla var i chock!
I alla fall slutade allt lyckligt och jag fick hem Christer efter några timmars upptining! Han har haft fruktansvärt ont i kroppen men nu börjar det bli bättre...Sen har han flera fula skrapsår på händerna också!
Vilket drama det blev! Ibland har vi nog lite hjälp från de där uppe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0