Alberts hotell

Hejsan svejsan!
Förra lördagen var vi och ett par kompisar till oss och åt 3-rätters på Alberts i Strömslund!
Christer hade fått ett presentkort dit förra året när han fyllde 60. Men vi sa att vi väntar lite eftersom han fyllde i Oktober så närmade det sig jul och så där...
Så förra lördagen var det dags!
Det var jättetrevligt och fint allting och en hel underbar personal som passade upp hela tiden!
Verkligen mysigt!
Sen var det ju inte mycket man fick på tallrikarna men vi blev faktiskt mätta ändå!
Vi satt i över 3 timmar!
Dagen efter var vi i Vargön hos Christers mamma som fyllde 80 år ett par dagar senare!
Hon hade gjort god mat och denna gången var det ordentligt på tallrikarna!
Innan vi åkte dit var jag nere hos mamma och Tina (min systerdotter) hade lånat den tomma lägenheten för att ha lite försäljning av sina alster plus lite loppisfynd...Har glömt fråga henne hur det gick men medans jag var där kom det lite folk i alla fall!
 
Igår fick vi kärt besök utav Linda och pojkarna minsann! Jag hade Tacos färdigt när dom kom..Det var uppskattat ! Joel åt ett helt Tacosbröd med fyllning.. Det var inte dålligt tycker jag han är ju faktiskt bara 4 år!
Viggo åt också bra men han tog inget bröd utan tacoschips istället! Sen när dom blev mätta blev det full fart på kilarna!
Mycket brottning just nu...Man kan undra om dom inte bryter av varandra snart! Men det går bra...
Typiskt pojkar!
Förresten minns jag Linda och Rebecca ständigt i luven på varandra.. Fick alltid försöka ha någon emellan dom så dom inte nådde varandra..
 
 
 
Idag åkte vi upp till Överby för att kolla efter lite cykelbyxor till Christer. Nu börjar ju snart säsongen så det är bra att vara redo. Många har ju redan börjat cykla men Christer tycker det är lite för kallt ännu..
Hittade ett par vindtäta vantar också till honom.
Sen hittade jag 2 par vårskor till mig också!
Rätt nöjd med denna dag faktiskt!
Medans vi var i Trollhättan ringde jag min kära syster men hon var inte hemma, så ringde jag Robert för att kolla om vi kunde komma och ta en kopp, men han var hos en kompis och barnen var på väg att somna så det blev att åka hem igen.. Men vi åkte hem till mamma och pappa och tog en kopp kaffe...
Så nu är vi hemma igen...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0