Söndagen den 8:e Januari...

Hej hej!
Förra veckan var den första på mitt nya jobb...Det var inga detagare där ännu ,dom kommer inte förrän i morgon.
Så nu känner jag en liten nervositet komma smygande...Har en känsla av att det blir lite svårt att sova i natt!
Vi har haft en del att göra ändå, flyttat runt en massa skrivbord och annat (jag kan ju inte säga att jag har jobbat ihjäl mej precis men det har varit mycket information också och ny personal att lära känna)
Sen är det ju det här med att hitta i lokalerna! Det är ett gammalt hus med massa rum och skrymslen..Det går faktiskt att gå vilse i hus också!
Men så var det på Stridsbergsgården också så jag vet ju att man lär sej efter ett tag...
Det känns jättebra och jag tror jag kommer att trivas det känns redan så. Personalen är jätte gullig och gör allt för att jag ska lära mej. Dom vet ju att jag aldrig har jobbat med detta förut (förutom maten då) så det är mycket nya saker att sätta sej in i.
Efter några månader är det nog som att man inte har gjort nåt annat...

Igår skulle lille Milo ha kommit till oss en stund för Josefin och Pär skulle åka till IKEA och köpa en en stor säng till Milo.
Men stackars lille Pär fick njursten och fick åka till NÄL istället... Dom var där hela dagen men han fick medicin så nu är han bättre.
Våra gamla grannar från Skara ringde och frågade om vi ville ha besök för dom hade en tråkig dag och det ville vi ju gärna!
Det blir så sällan vi träffas så det är ju jätteroligt! Vi kom fram till att det var ca 1½ år sedan!
Så det var verkligen på tiden...
Deras små pojkar Gabriel och Caspian var med och oj vad stora dom hade blivit! Caspian är ett par månader äldre än Milo och Gabriel 8 år...
Caspian är en avbild av sin storebror så det var lite roligt att se!
Gabriel var nog i den åldern ungefär när dom flyttade så det är den bilden man har av honom så det var ju extra roligt att se Caspian nu då! det var nästan så man kallade honom för Gabriel!
Å det var så roligt att träffas! Vi hade mycket att prata om.. Det händer ju faktiskt en hel del på nåt år även om man tycker att står still. Men när man tänker efter så blir det en del..

Pontus hade haft lite kalas för sina kompisar dagen före(han fyllde ju 19 år i onsdags), så då var det Tacos på menyn så jag hade en del köttfärsröra kvar som jag gjorde gratäng på..
Det blev inte så dumt.

Det räckte så bra så.
Josefin kunde inte hålla sej så hon kom också en sväng med Milo..Pojkarna lekte riktigt bra ihop om man bortser av en nästan bortbiten liten tå,(Milo kunde inte låta bli att smaka på Caspians tå när han höll på att killa honom under foten) och ett tåg i huvudet (Caspian kunde inte låta bli..) och lite annat hit och dit..Dom var om man säger så på samma nivå... (Jag hade den! var deras gemensamma mening under leken!)
Ja det var jätte kul att se! Jag tror Milo blev lite kär i Gabriel..Han ville gärna sitta bredvid honom..
Sen blev det massor av kramar när det var dags för avfärd hemåt..

Nu ska jag ta mej en tur upp till Trollhättan för att hitta mej en STOOOOR väska.. Min har nämligen gått sönder så jag har haft en liten nu ett tag och jag blir tokig! Får ju inte plats med nånting!
Nä det här går inte... Måste ha en större..

Så vi hörs senare Kanske lägger upp en bild på en ny väska om jag hittar en!

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0