Julklappsinköp

I fredags var vi barnvakter till Thea och Max. Föräldrarna skulle till Uddevalla på julbord med övernattning.
Det gick fint med dom små liven, Max somnade snällt vid 7- tiden.Thea däremot var allt uppe till ca halv 10..
Jag gjorde ett försök att lägga henne vid 8 men hon ville allt följa med mig upp och se vad jag skulle göra...
Så jag försökte att jag bara skulle duscha så kommer jag sen? Men då ville Thea följa med mig in och titta på!
Okej hon fick sitta på en pall och titta på... Oj sa Thea..Du har en rumpa!! 
Jaa svarade jag det har ju alla vet du...
Å, vad har du på ryggen?????sa Thea... (Då måste jag ju berätta för er som inte vet att jag har en ganska stor brun leverfläck som jag har tänkt att ta bort i flera år men det blir aldrig av...)
Jag fick försöka förklara att det var en stor plita som farmor har..
E de BAJSSSS!! sa Thea då..
Herre gud man kan ju skratta ihjäl sig åt de här små! Inte lätt att förklara vad en leverfläck är!
 
Sen i alla fall var jag färdig och torkade mig på handuken..Så skulle jag ta på mina trosor(för dagen randiga)..
Va ä de för nåt? frågade Thea..
Det är mina trosor svarade jag..
Ojjj vilka stora trosor!!!! sa Thea...
Tack så mycket tänkte jag! Samtidigt skrattade jag så det var svårt att få på sig!!
Ja barn är i alla fall väldigt ärliga och drar sig inte för att undersöka saker och ting! Dom har även öga för detaljer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0