Maximilians fina dop!

Hej hej!
Igår var det dags för lille Max att få sitt namn.. Maximilian Evert... Han skötte sig exemplariskt , det bekom honom inte alls att få vatten i huvudet. Han till och med skrattade åt prästen.
Prästen förresten var helt underbar!
det första han sa innan själva akten satte igång var att låt dom små barnen som är här springa om dom vill. Det gör ingenting! Det är mycket bättre än om man försöker hålla fast dom i bänkarna..
Mycket vettigt tycker jag. Det är väldigt svårt för dom att sitta still.
Så Thea, Milo och Axel hade väldigt roligt i kyrkgången!

Sen när Max skulle få vattnet i huvudet fick alla som ville komma fram göra det för att ta bättre kort.
Jag kan väl inte säga att mina kort blev något vidare men jag gjorde ett försök i alla fall!
Hoppas Linda lyckades bättre...



Thea undrar vad i hela friden prästen gör med sin lillebror!





Ja då var det klart!


Ett väldigt trevligt dop som sagt. Han gjorde det så enkelt som möjligt och precis lagom långt.
Efteråt gick vi till församlingshemmet och åt god smörgåstårta och sedan tårta med kaffe.
Hur bra som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0