Smycke party igen!

Hej igen!
I söndags var det dags igen för smyckeparty.
Lika trevligt som dom andra gångerna! Jag köpte ett jätte gulligt hängsmycke som man kan ha både lång och kort kedja till..Det hänger en liten flicka och dinglar. Påminner lite om Thea.. Hi hi.
Hade lyckats få ihop en hel del folk faktiskt, det var ju bra.
På söndags morgonen bakade jag bröd som jag bjöd på. Leilas picknikbröd. Recept finns på recept.nu.
Josefin har gjort det ett par gånger och jag tycker det är så himla gott! Sen gjorde jag den gamla vanliga ananas pajen men den går alltid hem. Hade tänkt göra en annan godsak först men den måste jag nog göra först en gång och provsmaka....

Först var jag barnvakt på förmiddagen till Milo för hans föräldrar skulle ut och shoppa på torp.
Det var ju ingen match att passa honom , han sov ute hela dagen och vaknade inte förrän vid 3. Då fick han mat sen var han på gång att somna igen men mamman kom efter en stund och då ville han inte sova.
Sen började alla tanter strömma in och det tyckte han inte var nåt vidare han kommer aldrig mer gå på nåt smycke party!! Urtrist tyckte han...
Han var mest ledsen...



Här ser ni det goda brödet och pajen med vaniljsås till! Slurp!



Här är ett vackert fruktfat som jag glömde att sätta fram! Josefin kom på det i slutet när alla ätit färdigt.. Men dom smaskade i sej lite i alla fall och jag tog med resten till dagis och bjöd barnen. Dom tyckte det var gott..



Jag glömde berätta att på lördagen var jag och min svärmor i Vänersborg och handlade kläder till mej!
Hon har nämligen gett mej det i present sen förra året men det har inte blivit av förrän nu.
Vi var i ULLRIKAS BOD tror jag den hette. Det är en släkting till familjen som har den.
Jätte fina kläder i ull och linne och mycket annat. Jag fastnade för en halvlång linnekjol och en söt vit topp i bomull. Jag ska ta kort på detta och lägga ut men jag glömde det just nu. Kommer bilder senare alltså.



Sen måste jag berätta om en grej som hände på jobbet idag!
Jag stod och diskade och tittade ut genom fönstret och fick syn på en fiskmås som landade på vår asfalt uppfart. Den satte sej mitt i vägen och stirrade fram och tillbaka. Sen var jag borta en liten stund och när jag kom tillbaka satt fågeln fortfarande kvar fast hade flyttat sej en bit bort. Där den hade varit tidigare låg en stor hög, jag tänkte det var inte dåligt vad den hade bajsat men när jag tittade lite mer noga såg jag att det faktiskt var ett ägg!! Den hade alltså lagt ett ägg på asfalten! Mycket märkligt.. Strax kom det en annan mås som landade lite längre bort på parkeringen och det lät som den ropade nåt till den andra. Jag tänkte: oj oj vad ska nu hända måntro? Det började bli riktigt spännande det här..
Den gick närmare den andra måsen och ställde sej öga mot öga och sa nånting lite tyst men den andra svarade inte. Då gick mås nummer 2 runt mås nummer 1 och jag tänkte att nu ska dom nog para sej,men han gick bort till ägget och börja hacka hål och äta upp det!!!
Mås nummer 1 stod med ryggen mot detta fruktansvärda dom hände och vände på huvet och såg vad som skedde. Men stod kvar och gjorde ingenting.
Undrar om det var mannen som kom och tröstade henne? Kan hon ha fått missfall? Får fåglar det? Lite konstigt att lägga ägg på asfalt det brukar man ju ha boet till?!
Det kanske fungerar så där mysko i fågelvärlden...
Tror jag får ringa 118118 ,där kan man fråga vad man vill!!



Igår (måndag) var jag hos Thea och när jag kom dit sa Robert att jag kan gå upp och väcka henne.
Så jag gick in i hennes rum och sa :Thea farmor är hääär!!! Så kikade jag ner i sängen (det var lite halvskumt i rummet) och såg ett par pigga ögon kika upp på mej och ett jätte leende!!
Armarna och benen sprattlade av glädje. Då blir farmors hjärta varmt av ömhet!! Sen fick jag syn på att hon hade MITTBENA OCH 2 TOFSAR!!!!! Herregud man kan bara inte bli sötare!
Hade ingen kamera med men Robert tog lite kort som jag hoppas han skickar till mej så jag kan visa alla.
Gulle plutt säjer jag bara...
Nej nu får det vara bra för denna gång. Hej svejs!



Kommentarer
Postat av: Robban

Haha, du är för rolig du morsan!

Riktigt bra inlägg, mera sånt! :)

2010-05-13 @ 20:09:30
URL: http://lyckhem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0