Veckan som har gått....

Hej på er!
Jag säger bara det: den här veckan har bara flygit iväg. Rätt som det var var det torsdag och bara en dag kvar att jobba. Ibland undrar jag hur det går till.

Tisdag eftermiddag åkte jag och min chef Britt-Marie till IKEA för att inhandla diverse möbler , julpynt och annat smått och gott. Allt flöt på perfekt och vi sprang på så gott om allt vi skulle ha direkt.Sen kände vi att energin höll på att tryta så ett välbehövligt stop på restaurangen var nödvändigt. Det var lite dåligt utbud eftersom klockan började bli mycket men var sin räkmacka med en kopp kaffe smakade ljuvligt!
Sen var det bara att sätta igång igen. Det var en diger lista vi hade med oss så det tog sin tid.
En del saker var tillfälligt slut och när vi skulle kolla efter adventljusstakar blev vi väldigt besvikna för det var inget vidare att välja på. Mycket konstiga moderna saker som inte alls passar i våra fina gamla lokaler. Nån julgran hittade vi inte heller. Så vi bestämde att vi struntade i detta och att jag skulle åka till Ramströms på torsdagen för dom hade julmingel denna dag med mycket rabatterade saker.
Ja då var det dags att dra sej till kassorna. 2 stora vagnar med fåtöljer och andra stora saker kom vi släpande på. En stooor tavla som vi skulle ha i personalrummet släpade vi också omkring på. Otymplig som tusan och fick inte plats på vagnen. Förresten en lång gardinstång också ( är det nån som haft en sån och dra runt på så vet ni att dom är besvärliga att ha med att göra!) den kanade omkring hela tiden och höll på att fälla krokben på många...
Sen när det var en½ timma kvar innan dom stängde så var jag och skulle plocka ut lite grejor från varuplockningen och då upptäckte jag att min handväska var borta!! Herregud jag blev alldeles kall! Sprang tillbaka där jag hade varit tidigare men hittade ingenting...Till slut kom jag tillbaka och hittade Britt-Marie och berättade vad som hänt och då säger hon: Men Carina den går ju jag och bär på!
Oj vilken lycka! En stor sten föll från mitt bröst!

Äntligen kunde vi gå till kassorna. Allt flöt bra förutan att vi har svårt för att packa bra så hälften ramlade ju av dom där idiotiska vagnarna, men men.
Sen var det snabbt bort till transportavdelningen( dom stängde om 5 minuter så vi var verkligen sent ute) där skulle man skriva in sej på en dator med alla sina uppgifter men det gick bra till slut.
När kassörkan fick se våra vagnar som skulle skickas iväg med transport sa hon: så där kan det inte se ut det får packas om... suck.
Sen kom det en man springande från kassan och frågade om inte vi hade köpt en stor tavla också för den hade vi antagligen glömt borta vid kassan så jag fick ju springa bort och hämta den och tacka så mycket för att dom hade varit observanta.(nu började vi verkligen bli väldigt trötta)
Tillbaka igen och lasta om våra vagnar och sedan ut till bilen för att lasta in det som vi skulle han in i bilen.
Sedan iväg på väg hem.
Regn regn regn. Hela vägen hem. Christer hämtade upp mej på edetrasta så Britt-Marie kunde köra 45:an hem.
Då i bilen hem kom jag på: TAVLAN!!!! Fick vi verkligen med oss den!!
Givetvis inte..... Den blev kvar på transportavdelningen i allt kaos som blev en stund där.
Den som var så fin!!
Britt Marie ringde ner sedan och undrade om dom inte kunde skicka med den med bilen som skulle komma på torsdagen. Men det gick ju inte utan man måste komma personligen och ha med kvitto för att hämta ut den. Så jag vet inte hur det blir med den. Skulle vara om någon ska ner dit inom det snaraste... Jaja men trevligt hade vi i alla fall!

På torsdag åkte jag till Ramströms och inhandlade en del julsaker men det var jätte dyrt så jag kollade om jag kunde åka till Maxi istället och det gick bra. En liten gran på Ramströms kostade 1200:-!!!
Lite väl mycket tyckte jag. På Mxi kostade en stor gran 300:-. Mycket bättre.

Igår fredag kände jag att jag bara MÅSTE åka till Thea. Så jag åkte efter jobbet och det var så härligt! Hon var lite ledsen när jag kom men sen log hon åt mej och tittade och till slut somnade hon och sov som vanligt tills jag skulle åka hem...
Då väckte jag henne för hon hon skulle ändå ha mat. Ummm vad gullig hon är!
Jag fick inte tagit några kort för jag hann inte innan hon somnade.

Men jag har tagit lite andra kort!
Förresten Josefin, den där pastagratängen du hade på din blogg gjorde jag idag. Blev jättegod!!

Nu får det vara bra för denna gång . Här kommer lite kort som sagt!



Den här amaryllisen fick Christer på Fars dag, jag hade tänkt att den inte skulle slå ut förrän 1:a advent men den hade andra tankar....



Här sitter Pontus och pluggar matte som han ska vara klar med till måndag. Visst är han duktig den lille pojken!



Jag VET att det är lite tidigt men jag kunde inte låta bli!! Denna fina tomte fick jag av Josefin förra året och han är så stor så jag har ingen plats att förvara den hemma så han har stått nere hos mamma och pappa men nu har han fått komma hem! Jag hade inte hjärta att stoppa undan honom tills det var dags att pynta så han fick allt stå kvar här i hallen! 
Visst är han fin?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0