Syskonträff

Igår lördag bjöd jag hem mina 2systrar på middag. Den ena fyller snart 60 och den andra snart 65..

Jag gjorde helstekt fläskfilé med ugnsrostade rotgrönsaker samt potatis. God trattkantarell sås till. Svampen hade jag fått från Josefin! 
Det var uppskattat och efter maten tog vi en promenad. Vi gick runt lite häromkring och hamnade på Forngården alldeles där jag bor. Där har dom bevarat gamla hus från 1800-talet och ännu längre sen. Vi hade sån tur att det var en gammal man där som tittade till det så han låste upp ett av husen så vi fick gå in och titta!  Tyvärr hade ingen av oss kamera med men det var väldigt roligt! 
Vi lovade komma tillbaka en annan dag! 
Efter hemkomst blev det kaffe med apelsinkladdkaka och grädde... 
Vi pratade om precis allt möjligt!  Vi kom till och med in på plastikoperationer! 😀 det var Ewa som ville få upp sina trötta ögonlock! Dom kom vid 2 och åkte hem efter 9! 
Vi kom överens om att göra om detta!  Vi syns alldeles för sällan! 
Idag tog jag en promenad innan jag värmde lite goda rester. Det blåste nåt väldigt men det var ändå skönt! Men gott att komma in i värmen igen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0