Igång igen!

Oj oj nu var det länge sedan jag skrev..Vet inte varför det blir så här...Tiden hinns inte riktigt med!
I alla fall har vi fått ut vårt hus till försäljning nu. Så den 19:e är det visning (ifall någon anmäler sej alltså..)
Precis lagom nu då upptäckte jag en liten vatten läcka i vardagsrummet igår! Det är taket över balkongen som det sipprar in lite vatten och landar på fönsterrutan och tränger sej tydligen in så färgen på fönsterkarmen har börjat flagna...
Åhh nu förstår jag ännu mer varför jag vill sälja... Alltid är det något!
Men jag ska ringa försäkringsbolaget i morgon och kolla om det är något man kan få ut från dom. Hoppas det!
Idag är det annandagspåsk och vi har inget inplanerat. Det har vi egentligen inte haft på hela helgen förutom påskafton när vi var nere hos Pia och Kåre och hade en trevlig helg med dom och lite andra gäster.
God mat och dryck så det kunde inte bli bättre! För att inte tala om gångavstånd hem!
Igår kom Linda och Viggo och Joel. Sen kom Josefin och Milo och sedan kom även Robert, Thea och lille Max!
Fullt hus med andra ord!
Jag gjorde muffins som man kan nästan säga att dom drog ett djupt andetag när dom kom ut från ugnen och kollapsade...
Men jag döpte om dom till kladdkakemuffins och vispade grädde till så det blev jätte bra!
Det gäller att ha fantasi!
Lilla Thea var inte så pigg igår..Hon hade nog lite feber och ville bara vara hos mej...Gott då fick jag en massa gooos!!
Viggo och Joel satt mest nere hos idolen Pontus och tittade på när han spelade nåt spel!
Milo sprang! Det älskar han minsann!
Och lille Max han bara skrattade , åt och bara var snäll som vanligt!
Ja jösses vilken aktivitet det var!
Men väldigt roligt är det!

I morgon är det dags att jobba igen..Det har varit väldigt skönt att vara ledig 4 dagar..Man laddar batterierna lite tycker jag..
Sen börjar man redan tråna efter semestern nu tycker jag..
I år ska jag bara ha 4 veckor. Jag får ju tänka på dom andra som har jobbat där längre, dom behöver ju få sitt först och främst...
Fast jag har varit bortskämd att ha minst 5 veckor nu dom sista åren. Men jag övelever nog.
Kan ju vara bra att spara lite ifall vi får sålt huset då behöver jag ju kanske lite extra dagar...

Ska försöka bli bättre på att uppdatera bloggen hädanefter...

Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0