Theakalas och lite annat

Hej hej!
Först och främst måste jag ju berätta hur det gick med telefonerna på jobbet...Tills slut lyckades det.
Det var som Monika misstänkte att eftersom vi har 2 olika nummer funkade ju inte det med 3 samma telefoner.
Så det blev så här att det ena numret till hus A fick 3 nya telefoner istället för 2...Så fick jag med mitt nummer till köket ta 1 av de gamla som fortfarande fungerade så allt löste sej till slut..
Men som sagt nåt vidare teknisk är jag ju inte...
Nån dag efter det här så fick jag min nya frys! Jippie vad skönt! äntligen kunde jag ställa i ordning allt.Har haft en massa grejer på vagnar och lite överallt för dom var tvungna att ta ner hyllor för att få in det nya fryset och ut med det gamla...
Stackars gubbar vad dom slet! Det är knappt så det gick att få in det..Så stora är dom..
Men till slut lyckades det!
Dom fick till och med skruva ner räcket på lastbryggan!

Någon dag eftre detta när jag glad i hågen började diska på morgonen så gick diskmaskinen sönder!
Herregud vad är det här! Då var det nästan så jag kände att gå hem...
Inte förrän 14,45 på eftermiddagen kunde jag sätta igång att diska!
Då hade vi satt all middagsdisken i blöt i hinkar och plastlådor lite överallt så det var upp och ner på i disken!
Han kunde bara laga den provisoriskt för han fick beställa nya delar från Tyskland så jag kunde inte stänga av maskinen på 3 dagar för annars hade den inte gått igång igen..
Kändes ju inte allt för fräsht att inte kunna tappa ur vattnet och göra rent maskinen, men han påstod att det är ingen fara för maskinen tar in nytt vatten hela tiden... Hmmm kan man lita på det?
Ja ja det var inte mycket annat göra..
Men på torsdag morgonen kom han i alla fall och bytte till nya delar så ny går den så bra så bra så!
Nu får det inte hända något mer....

Förra veckan på onsdagen var jag på ljusparty i vänersborg hos en av mina gamla arbetskamrater från Paradisskolan.. Det var jättekul att få träffa dom igen!
Det är nackdelen med mitt jobb att man arbetar ensam. Det är allt roligt med arbetskamrater.
Det är ju några armar till om man skulle behöva och det gör man verkligen många gånger!

Nu är det ju oktober och först fyller ju pappa år.Han fyller den3:e så vi var där på måndag kväll och grattade honom..Han hade gjort jättegod äpplepaj med vaniljsås och det var smaskens!
Han har lagat våran pelletsbrännare också nu under veckan så nu går den så fint igen...
Vi fick ett riktigt måndagsexemplar när vi köpte denna brännare för kanske 20 år sedan...
Oj vad den har krånglat...
Himla tur att vi har duktiga pappa som alltid lyckas hitta felet!
Jag vet inte hur man ska kunna återgälda detta! Han är guld värd!

I torsdags fyllde lilla Thea 2 år men vi var där på kalas på lördagen!
På fredagen fyllde Christer år så då var hans och mina föräldrar här på dagen och firade honom..
Det var jättekäckt så slapp Christer vara ensam hela dagen!
Sen vid 5 tiden kom Josefin med familj och då fortsatte vi att fira honom...
På natten kom Pontus hem efter att ha varit i London sen i söndags!
Han hade ett stort leende på läpparna, dom hade haft det jätte kul!
Dom hade varit med på en skola i London som dom har haft samarbete med så det hade varit intressant. Fint väder hade dom haft hela veckan också, så han var lite irriterad på regnjackan som jag tvingade med honom i sista minuten för den tog ju stor plats i väskan!
Men det brukar ju regna i england......

Som sagt var vi på kalas hos Thea i lördags och hon fick en massa paket och det var så kul!
Vi sjöng för henne och hon fick blåsa ut sina 2 fina ljus!
Här kommer lite bilder:



Här håller hon på att blåsa ut ljusen...



Eftersom det var Theas dag fick hon äta upp rosen men den var inte god tyckte hon så hennes far offrade sej....



Umm gott med prinsesståtra till en prinsessa!



Alla trodde Milo ville ha en tårta men det var låtsasballongerna som satt på tårtan han ville ha!
Så han fick dom...



Äntligen förstod dom att det var mini ballongerna stackars pojken vill ha...
Han fick fram ett par tårar men sen blev han glad!



Lillebror Max sov som vanligt mitt ibland allt oväsen!



Innan vi åkte på kalas var Milo här en stund och han, och morfar och vesslan byggde ihop järnvägen i hela dess längd!



Oj vad stort det blir!



Koncentrerad morfar...




Ja det var allt för denna gång!

Hej svejs!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0