Julgranen

Hej hej!
Det börjar bli hektiskt nu får man säga...Fast ändå är det inte som förr när alltid julafton var här...Då var det verkligen full rulle!
Det har nog med att göra att man är äldre nu. Hmmm, fast så himla gammal är jag ju ändå inte!
Vad tramsig jag är! Varför inte erkänna en gång för alla att det har krupit in en latmask som inte går att få bort?
Helt enkelt!

I alla fall är alla julklappar inköpta och den mesta maten..Ska handla det sista på onsdag. Vi ska vara hos Josefin med familj på julafton. Jag fick tilldelat mej Jansson.omelett och risalamalta..Helt okej tycker jag! Det ska bli mysigt , hoppas det kommer en smula mer snö så det känns lite lite juligare!

På tisdag ska jag följa med mina gamla arbetskamrater från Paradisskolan til en som går i pension till nyår..Hon vet inget om utan vi ska överraska henne! Å vad kul det ska bli!
Vi har med oss smörgåstårta det blir nog jättebra!

På onsdag ska jag som sagt handla det sista och Pontus gör sin sista dag i skolan för denna terminen och han ska ha med sej Jenny (hon som han inte är ihop med utan är bara kompisar).
Så det blir väl lite matlagning när jag kommer hem och sedan sängen...

Torsdag blir det lite förberedning för på fredag kommer Rebecca med familj! Å vad kul det ska bli att träffa Sixten igen! Vi längtar så!!
Eventuellt kan jag sluta lite tidigare för det är så lite barn den dagen..Passar ju utmärkt för jag vill ju träffa dom så mycket som möjligt!
Fast dom kommer på juldagen också, alla barnen kommer det ska bli kul!
Jag har ändrat om i vardagsrummet lite och liksom klämt in granen mellan sofforna så det blir LITE svårare för dom små änglarna att PILLA på alla julgranskulor!
Ha ha ha om jag känner dom rätt lyckas dom ändå! Men det gööööör inget!
Hos farmor /mormor gäller lite annat....
Milo var med och klädde granen i onsdags, man kan säga att det gick med en väldans fart! Det var väldigt roligt att hämta dom vackra kulorna...Han tyckte det var jätte kul!

Sen på annandagen åker Rebecca  och familjen hem igen...Så dröjer det innan man får se dom...
Snyft....

Från det ena till det andra var jag på mitt nya jobb i fredags på ett litet möte...Det verkar jätte trevligt!
Ska hjälpa arbetslösa och sjukskrivna deltagare att arbetsträna inom kök och cafe. Allt ska vara väldigt enkelt för dom för att dom ska känna sej motiverande och redo till arbetet..
Verkar hur bra som helst! Sen kan det nog vara frusternade med vissa ungdomar det är jag medveten om och det var som dom sa att ibland fungerar det inte utan dom måste avbryta.
Men det får man ta då!
Imorgon hoppas jag att jag får reda på vem som kommer på min tjänst...Så jag vet när jag kan börja...

Hej svejs så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0