Åter på arbetet...

Hej hej!
Idag var det dags att börja jobba igen...
Det var bara att stiga upp när klockan ringde halv 6.
Regnade gjorde det som bara den också. Det gör ju i och för sig inte så mycket eftersom jag ändå står inne. Men lite synd om Christer som går hemma är det ju..
När jag kom in i köket så undrade jag vad det var för konstiga svarta saker som låg överallt på golvet.
När jag tittade lite närmare såg jag att det var massor av döda myror!
Dom hade svärmat och tydligen lever dom inte så länge efter det.
(Vad nu det ska vara bra för)?
Sen var det ju alla förfärliga fingeravtrycken på alla rostfria kylar och frysar...
Det är nästan det värsta jag vet när jag kommer tillbaka och har haft vikarie att det alltid är fingrar på alla skåp!
Själv har jag ett knep att undvika detta och alla ordinarie personal vet detta och dom aktar sej noga för att göra några märken!!
Det är faktiskt jätte svårt att få bort dom ska ni veta..Idag försökte jag med Vim, diskmedel och fönsterputs.
Blev lite bättre men det är fortfarnade kvar.
Får fortsätta i morgon med detta evinnerliga gnoandet..Grrrrr.
Sen hade ju den ena frysen gått sönder också så all mat som jag hade tänkt att tillaga hade dom fått kastat.
Så det blev samtal till C-kök och dom var så gulliga så fixade fram mat till mej.
Det var bara det att det är nya chafförer och ett nytt bolag som kör maten nu så den blev 1 timma försenad..
Men mat fick dom små änglarna i alla fall!
Som tack för att C-kök hjälpte mej denna dag har jag bakat en äpplekaka som jag ska åka dit med till morgonen. Dom är alltid hjälpsamma och gör allt vad dom kan för att hjälpa till.
Så det ska dom få och med vaniljsås till! Då blir dom nog glada!

För att återgå till den söndriga frysen så kom dom från Tomt-AB för att besikta lite olika saker som skulle ha åtgärdats så det slutar med att det kommer en ny frys samt ett nytt aggretgat till den om ett par veckor!!
Det är nämligen så att det går inte att få ur den hemska lukten som blir när det har stått mat i 40 graders värme flera dygn! Om ni visste hur det luktar! Bläää säger jag!
Tänk vad mat jag har slängt genom söndriga frysar och kylar genom åren..Oj oj oj.
Det är inte kul...

Nu när jag börjat jobba igen har jag fått klippt av mej mina naglar som jag odlar hela sommaren.
Jag får ju inte ha långa naglar när jag jobbar i kök eller hanterar livsmedel.
Så varje år när jag har semester låter jag naglarna växa och så målar jag dom.. Det är så roligt tycker jag!



Tjusigt va?

Men som sagt nu är dom korta igen...
Sen tycker jag det är roligt att ha smycken på mej också, det är också sånt som jag inte kan ha i mitt jobb.
Skulle vilja ha ett jobb där jag kan få se ut som vanligt folk! Å vad kul det hade varit!
Fin klänning kanske smycken och målade naglar..Umm det skulle var nice!





Dom här söta pelargonerna köpte jag förresten på pelargonmuseet i somras..
Glömde ju lägga ut en bild på dom..Den röda är en tulpanpelargon syns kanske lite dåligt men den är jättefin! Den andra kommer jag inte ihåg...



Lite grannt på balkongen eller vad tycker ni?



Oj bilden blev lite ljus men ja ja..



Monika! Om du kollar nu så är det faktiskt den blomman jag fick av dej före semestern, och det är alltså andra gången den blommar!
Jätte roligt!



Både lille Milo och Thea har börjat på dagis nu.(förlåt alla förskollärare som jag känner,Jag menar ju att dom har börjat FÖRSKOLAN!!!)
Sixten skulle nog börja sin inskolning idag tror jag..
Milo hade väl varit lite ledsen idag, jag var tvungen att ringa Pär och fråga , men det hade nog gått ganska bra.
Thea sköter sej exemplariskt har jag hört . Men dom får nog också räkna med lite bakslag efter ett tag...
Lilla dockan som ska bli storasyster när som helst...
Å nu är man allt bra nyfiken vad det kan finnas i den där stora magen!

Nej nu måste jag ta ut äpplekakan ur ugnen! Christer tycker att det luktar så gott så han står nästan inte ut! Men tyvärr, inte till honom!!

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Ninni Hammarbjörk

Hej Carina! Jag tänker mycket på Er, Vad fina korten är. Ni som Vi har mycket fina barnbarn, Vad fint det blev med gardinerna det är mysigt att förnya lite. Ha det så bra, Vi ses! Kram Ninni.

2011-09-17 @ 18:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0