oj oj oj

Hej igen!
Det är mycket nu....
Igår 3 rätters husmanskost på Stavreskolan i Trollhättan. Mycket trevligt!
Kände TV-kocken från gokväll var där där. Han bjöd bland annat på hemmagjord blodpudding med stek fläsk. Ummm vad gott det var! Det var annat än när man får dom hemska torra svarta bitarna från skoln! Jätte gott mums! Rårörda lingon också. Sagogrynsoppa med grädde till dessert och med en fruktkaka. Fruktkakan tycker jag kunde kvitta men soppan var god. Det fick vi förr minns jag.
Ha det var gårddagen det. Var inte hemma förrän 22:00. Inte bra för mej som går och lägger mej 20:30.
Gissa om jag gärpade! Men trevligt var det!
Idag var det Uddevalla och julmässa på svensk Cater. Kom nyss hem och jag kan ju säga att jag är vääääldigt mätt!!
Först då provsmaka en massa på mässan och sedan ett gigantiskt julbord... För att inte tala om gottebordet och kakbordet EFTER julmaten...
Som tur var var det svårt att få parkering så vi fick ställa oss långt bort och då fick vi en liten promenad så maten sjönk ner åtminstone 5 centimeter!
Jag åkte med ett par andra vars bil inte kunde stänga av värmen.
Kan säga att det var ganska svettigt! Han hade haft den inne på verkstad en månad för att det inte kom NÅGON värme och nu när han fick tillbaka den gick det inte att stänga AV värmen.
Herregud säger jag bara....

Jaa så här har jag det ibland nu ska jag gå och vila!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0