Fredag kväll

Hej svejs!
Idag åkte jag lite tidigare från jobbet för jag skulle på mammografi på Lilla edet. Det var en sådan där buss och det kändes ungefär som att vara på en Stena färja eller nåt. Gungade lite lätt och brusade...
Men det gick inte att beställa något något utan det var bara att gå in och klä av sej och bli fastklämd i den där apparaten.
Sen efter det åkte jag in och köpte pizza till familjen och då blev dom väldigt glada!
Sen visade det sej att dom hade en överraskning till mej. Dom hade gjort neg, jag menar chokladbollar!!
Detta har nog alltså aldrig hänt i vårt äktenskap. Förutom när Josefin bodde hemma , då gjorde hon det rätt som det var fast hon orkade aldrig rulla dom till bollar utan det blev bara en klick var!!
Kan säga att det såg inte så aptipligt ut precis. Men vad gör man inte när blodsockret sjunker och man snabbt måste få upp det...
Ibland ryker ju till och med blockchokladen. Då är det illa för den är ju inte ens god!
Rövargodis är ju inte heller helt fel ibland. Havregryn och socker blandas ner i en stekpanna med MYCKET smält smör... Havregrynen ska vara helt insugen på smör och det får inte vara för hög värme för då blir det bränt och torrt, det ska vara så där alldeles alldeles laaagom....
Då blir det smarrigt!! Och flera glas iskall mjölk till det är ett MÅSTE!!!
Herregud nu blir jag alldeles lyrisk, känner hur det vattnar sej i munnen.. Trots pizzan.
Oj oj oj  tror jag kommer att somna alldeles mätt och däven i kväll. Lite smått illamående faktiskt..
Det var allt för denna gång! Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Robban

Hahaha, oxå kallar dom mig för gottegris! Undrar jag vart den genen kommer ifrån... ;)

2010-11-07 @ 19:23:24
URL: http://lyckhem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0