Barnvakt.

Hej hej!
Igår kom Thea hem till oss och sov över till i dag. Det gick så bra så. Hon är härlig den lilla dockan. En riktig härmapa har hon blivit.
Vi behövde inte se på TV denna kväll för vi hade fullt upp att skratta och ha roligt med Thea!
Sen blev hon ju trött framåt 7-tiden och då fick hon sin välling i sängen och jag satt kvar till hon druckit upp den så räckte hon mej den och sa:Tack tack! Så fick jag flaskan och hon somnade bums... Väldigt smidigt och lättvindigt!
Så var det årsfest i Hjärtumsgården och Pontus gick för en gång skull dit. Josefin lyckades övertala honom. Han gick med lite andra kompisar och Josefin lovade hålla ett öga på honom..
Det är lustigt för det brukar aldrig vara några bilar nästan som kör på vår gata men just denna kväll när vi hade Thea här DÅ var det rena genomfarten! Jag tänkte att nu vaknar hon nog och blir ledsen men det gick faktiskt bra! Till och med en massa fyrverkerier hade dom som förde ett väldigt oväsen men inte heller då vaknade hon.. Inte dåligt.

Sen vaknade hon vid 12 och var ledsen så jag gick ner och försökte lägga henne igen men det gick inte så jag satte mej i stolen och tog ett täcke på henne och vaggade lite så hon somnade igen och jag kunde lägga ner henne.
Då SMS:ade jag till Pontus att han måste var jätte tyst när han kommer hem och smyga så hon inte vaknar. Jag skrev också att dörren är upplåst.
Sen vid halv2 fick jag ett SMS från Pontus att jag måste låsa upp dörren.
Jag skrev tillbaka att den ÄR upplåst.
Sen hände ingenting och jag tänkte vad konstigt att han inte kommer? Så jag skickade mer SMS och frågade när kommer du??Jag ringde men ingen svarade bara en kvinnligtröst som sa något.
Då började jag bli orolig, fick genast en konstig tanke om att älgen hade anfallit den stackars ensamme pojken som gick uppför backen..och strax efter dessa tankar flög det en helikopter jättelågt över huset så fönstren skallrade (Thea vaknade inte då heller) shit tänkte jag! Nu är dom tvungna att kalla på helikopter och köra till Sahlgrenska!!! Då hade jag börjat jagat upp mej rejält!(då ska ni veta att detta rör sej bara om ca 5 minuter i tidsintervall)
Skyndade mej att ringa Josefin och undrade lite försiktigt om Pontus var kvar? Men herregud är inte han hemma än? Han gick ju för länge sen!
Jag förklarade att jag försökt ringa honom men ingen svarade. Hon visste vilka han hade gått med så hon försökte fåtag på dom och under tiden hade väl Pontus försökt få tag på Josefin hemma hos en kompis !
Alltså när han kom hem och skulle öppna den upplåsta dörren hade ju någon(nämner inga namn) låst dörren så han kunde inte öppna dörren..Han vågade ju inte ringa på dörren eftersom Thea låg och sov så han såg ingen annan utväg än att gå med kompisarna hem och sova där...
Nu har vi ju då altanen på baksidan man kan gå in på och knacka på dörren där så hade ju jag kommit som ett skott, men det är inte så lätt för en lite grabb på SNART 18 år. Men allt gick ju bra och jag fick reda på var han var så jag kunde slappna av. Sen skulle Christer köra hem Josefin när dom hade städat färdigt där nere. Jag pratade med henne i telefonen medan hon väntade på honom utanför Hjärtumsgården. Å sa hon nu tror jag att jag ser honom men nej! Han kör åt fel håll!! Han visste väl att det var i Hjärtumsgården?
Ja herregud det visste han ju eftersom Pontus också skulle dit.
Vänta sa hon:Nu kommer han på baksidan konstigt ingen kör väl på baksidan för att hämta?? Jag får springa ner dit , nej nu kör han runt! Herregud nu får jag springa upp igen!! (jag hade alltså telefonkontakt med henne medan hon väntade)
Till slut slutade allt väl och alla var på plats igen där dom skulle vara.
Och lilla Thea undrar ni nu? Hon vaknade inte förrän 8:15 på morgonen!

Det var denna helgen i morgon är det måndag!!

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0