Vitlök i örat..

Hej igen!
Idag är det tisdag och det har varit en dräglig dag på jobbet. Det var soppa idag , så då blir allt lugnare. Först tänkte jag att jag skulle baka bröd till soppan. Men gårdagen var så jobbig och jag fick bara sitta en kvart på hela dagen! Nej tänkte jag. Idag är det jag som njuter av att för en gång skull ha en lugn dag!. Så det gjorde jag.. Varmt har det också varit idag.

Jag kan berätta om natten som var lite märklig. Vaknade vid ½ 2 av att någon gick i trappan. Sprang upp för att kolla om det var Pontus. Öppnade köksdörren (såg att det lyste ) och där står Pontus i kylen och gräver efter lök!
Oj sa jag har du gått i sömnen?
Nej jag har fått så ont i örat och kom på att när vi var små satte du alltid in vitlök i örat på oss.
Det var ju bra att han kom ihåg detta! Nu hade jag ingen vitlök kvar men vi testade med gullök istället. Skar i små bitar och la i en gasbinda, tryckte in i örat och så ett plåster över så det stannade på plats.
Sen tog han en alvedon också och gick och la sig.

På morgonen undrade jag då hur det var med det stackars örat. Smärtan var helt borta! Så han gick till skolan , aningen sömnig men utan smärta...

Jaa, det är inte så dumt med mammans gamla huskurer... Eller hur Rebecca?

Just nu sitter jag alldeles ensam (faktiskt riktigt skönt) . Tog en kopp te och smörgås. Christer skulle besikta den lille Fiestan och det hade visst bra! Skönt! För nu räcker det med motgångar...
Sen hämtar han antagligen Pontus som följde med en kompis i Vänersborg hem.

Tina kommer om en liten stund också. Alltid trevligt när hon kommer!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag minns ju det där med vitlök faktiskt, det funkade ju klockrent! Väldigt märkligt... Och det gick lika bra med gul alltså?

2010-05-19 @ 04:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0