Söndag

Hej på er!
Sista dagen på den här härliga ledigheten... Har fått planterat ut tomat och paprika plantor äntligen. Dom står i ute rummet det blir som ett växthus där ute.
Christer har fått ihop min trä prydnads skottkärra som jag fick för ett par år sedan av barnen. Där ska jag plantera krasse, det hade jag förra året , blev jätte fint.

Igår var vi ute och flängde en del, vi åkte till Vargön och lämnade tillbaka farfars bil som Christer hade lånat eftersom han har drag på sin. Han och Pär var och hämtade farfars båt som Linda och Christian hade lånat.  Efter mycket jagande efter båtkärra fick vi hyra en till slut. Inte så lätt att få tag på kärror faktiskt men det var ju väldigt smidigt faktiskt att hyra. Kostade 350:- . Det var ju överkomligt. Vi trodde nog det skulle kosta mer.

När vi ändå var i Vargön åkte vi till Åsaka också. Dels för att titta på hålet i gräsmattan (ska bli garage), det var väl i och för sig inte så mycket att titta på ännu,men så är det ju Thea man kan titta på!
Henne kan man titta på mycket!! Sötnosen! Hon var mycket intresserad av Christers mustasch. Den var spännande att känna på.
Robert skulle åka och jobba så honom träffade vi inte så mycket. Sen åkte vi hem och åt upp alla rester som hade blivit. Efter det blev jag så trött så trött så jag la mej och sov i närmare 2 timmar.
Då blev det lite svårt att sova sen på natten och grannpojken var ensam hemma och passade på
att ha lite fest. Herregud vad högljudda dom var!
Gjorde vi så också?? Nej nej nej kan jag icke minnas...

Här kommer i alla fall lite foto på mina planterar och annat:



Små tomater och paprika



Stora tomater och ännu en paprika



Hmmm, min händige Christer har lagat skottkäran. Ska alltså ha krasse häri. Ska försöka ordna så det hänger ordentligt över kanten....



Jo jo som sagt....



Titta vad som döljer sej i trädgården. Gulligt va´?




Fint....



Troll finns det gott om i Hjärtum!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0