Måsar

Hej!
Ska bara göra ett kort inlägg om vårar måsar på jobbet igen!
Hoppas jag inte tråkar ut er med detta.
I alla fall så igår när jag kom till jobbet så såg jag inte en mås och kunde komma in lungt och fridfullt.
Sen när jag höll på att ta fram frukosten och duka bordet råkade jag titta ut genom fönstret och fick se en liten söt dunig måsunge som hade ramlat ur boet!
Mamma och pappa mås var väldigt oroliga över sitt lilla barn.
Nu började det ju droppa in föräldrar också och herre gud måsarna blev som galna och attakerade alla som kom!
Vi fick låta föräldrar och barn komma in personalingången istället.
Barnen fick vara inne denna varma dag för det gick ju inte att gå ut.Personalen gick med paraplyer och annat när dom var tvungna att ta sej till andra huset.
Dom diskuterade hur dom skulle göra för så här kunde vi ju inte ha det resten av sommaren...
Anticimex fick komma. Men innan dess tog Lotta på sej cykelhjälm och gick ut och hämtade den lilla ungen, sen gick hon ut i skogen med den och fråga mej inte vad hon gjorde med den , jag vill inte veta... ( Lotta är en hårdhudad kvinna..inte något blödigt där inte..)
Sen kom i alla fall anticimex och fick tagit bort boet och det var inga mer ägg i boet. Mor och far mås blev väldigt förvirrade men satte sej på var sin skorsten och funderade så barnen kunde gå ut på eftermiddagen och leka.
I morse när jag kom satt den ena måsen på skorsten och skriade men inga attacker så det var ju skönt.
Väldigt tragiskt för måsfamiljen givetvis med tanke på att dom hade ett "missfall" tidigare men ändå... jag sa ju till dom att det inte var nåt bra ställae att bygga på!!

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0