Vi kan börja med midsommar

Hej svejs!
Den som väntar på nåt gott får vänta länge!
Ja snacka om att vara dålig på att uppdatera bloggen! Får väl börja med midsommar så det blir rätt ordning..
Vi var hos Robert och Maria och lilla Thea och firade. Robert hade klätt en midsommarstång tanken var att vi skulle dansa runt den för Marias små gulliga brorsbarn var där också och skulle sova över.
Men på nåt konstigt vis blev det inte av för efter sillen och potatisen blev alla plötsligt vääldigt trötta!Ja ja så kan det bli.
Här kommer lite bilder:



Fin stång!



Umm riktigt gott midsommarbord!! Maria hade gjort en himla god vitlöksill, den står i glasskålen på bordet. Umm säger jag bara...



Dom små söta tjejerna Isabell och Felicia hade kul i gröngräset..



Lilla lilla dockan..



Midsommartjejen Thea! När hon har denna klänningar kan man nästan äta upp henne...



Glad som vanligt, den lilla gullungen!




Ja sen var det dags för mej och Christer att bege oss till Gotland. Å vad härligt vi hade må ni tro!
Fint väder varje dag , vi var ute och badade så gott som varje dag.



Första kvällen, vi firade med varsin cider... Gott.



Almedalsparken , vi var ute och strosade i Visby. Dom höll på att sätta upp högtalare och annat till alla politikertal som var på gång. Vi såg inga andra kända mer än Alexander Bard och det var inte så mycket att se....



Det är Christer som står med armarna utåt. Han har tagit ett dopp på fårö!
En underbar strand som heter Sudersand. Bara sand, sand ,sand så långt man ser...



Vacker vy från Ar på norra Gotland. Vi hade varit på Fårö då och åkte ner hit på vägen hem. Jag tror det var här i närheten dom spelade in den där teveserien "främmande fågel". Den handlade ju om fågelinfluensa... Lite läskig om jag inte minns fel.



Här sitter vi på ett härligt ställe och avnjuter en god toast.. Krysmyntagården en bit utanför Visby.
Dom säljer kryddor, te och en massa smått och gott. Sen har dom en fin restaurang med en härlig utsikt mot havet. Vi var där ganska sent och det var så vackert, havet låg spegelblankt..



Här var också ett fantastiskt ställe på norra Gotland. Blå lagunen kallas det. Ett gammalt kalkbrott som har vattenfyllts. Klarblått vatten och vita klippor. Underbart!!
Christer är alltid försten i vattnet. Jag får sitta och passa väskan...
Faktiskt så badade inte jag denna dag. Tyckte det blåste lite för mycket. Om jag ska bada måste jag vara så varm så det fräser i vattnet när jag doppar mej. Så var icke fallet denna dag. Men dom andra dagarna minsann!!!


En vecka går väldigt fort men det var väldigt lagom ändå för sen börja man längta efter dom små bebisarna igen! Och på söndag skulle vi ju äntligen få träffa lille Sixten!!
Så det var allt skönt att få styra kosan hemåt igen.
Ni kan aldrig tänka er men det var faktiskt JAG som körde hela tiden!! Både dit och hem och överallt på Gotland!!
Var lite orolig när vi skulle köra ombord på färjan men det gick så bra så bra..
Herregud vad jag är BRA!!!! Hade jag aldrig vågat för några år sedan...


Nog om detta.
På söndag kom så då äntligen SIXTEN!!!
Dom kom sent på kvällen men som tur var hade Josefin och Milo sovit över hos oss för lille Pär var ute med sina kompisar i Lysekil och hade kul, och då vågade inte Josefin och Milo sova ensamma i nya huset!!! Hohohoho hon är lite sjåpig... Men nu vågar hon i alla fall gå på toa på natten... Det tar sej.

Sixten var inte så glad när han kom fram,(tacka tusan för det åka 80 mil) det tog en stund och förstå att nu var man i Hjärtum!!



Titta så ljuvlig han är!! Jättesöt med sitt fina ljusa hår.

Rebecca, Mikael och Sixten sov i mammas och deras lägenhet och så fick Julia och Neo sova hos oss.
Det gick så bra, dom är så snälla och goa så det var inget problem..



Här sitter 2 trötta barn. Julia och Neo..

Idag fredag är dom på Liseberg och har förhoppningsvis jätte roligt..

En dag åkte dom till Josefin och Pär och hälsade på och kollade in deras nyinköpta hus.
Dom hade badat också nere vid sjön. härligt för dom.
Sen var dom bjudna till Robert och Maria en kväll så då grillade dom och hade det skönt.

Det var igår som var dan före min stora födelsedag och innan dom åkte satt vi och drack kaffe och så kom Gunilla Nyholm förbi och gratulera i för väg. Sen åkte Sixten med familj iväg och Gunilla skulle också iväg och då tänkte jag: Vad bra nu kan jag börja med potatisalladen och duka och lite annat men då säger Gunilla att om några timmar kommer vi och hämtar er så ska vi ut på en liten överaskning!!!

Oj oj oj hela min planering rasade samman!! Men det lät ju väldigt spännande så jag skyndade mej så jag i alla fall fick gjort i ordning potatisen!

Sen kom Gunilla och Eiron och jag är ju glad att hon sa till i tid så man hann duscha för det var en klibbig dag...
Vi for i väg och jag noterade att vi svängde av mot Uddevalla och svängde in vid Gustavsberg och körde uppför en lång backe!
Där kände jag igen mej en smula, och vi kom fram till Lindesberg eller Lindesnäs minns inte riktigt vad det hette.
Där kände jag faktiskt igen mej. Vi var där för flera år sedan när jag jobbade på Kaprifolen. En jätte mysig restuarang. Jätte fin utsikt över havet, man ser även uddevallabron..
Där blev jag bjuden på jättegod varmrätt med vin till.Efterätt blev vi också sugna på i denna värmen. Vi tig en smarrig glasscoupe med jordgubbar och chokladsås. Ummmmmmm säger jag bara..
En fantastisk trevlig kväll med underbara vänner och solnedgång över havet... Kan det bli så mycket bättre tro??
Vi var hemma vid elva tiden mätta och mycket belåtna med livet...



Titta så glada vi är!!



Jaja knappen har gått upp i min blus.. Då hade vi inte ens börjat äta....



Här skulle jag ta ett kort på ett misstänkt UFO men det var visst solnedgången när vi tittade ordentligt.. Objektet försvann innan jag hann knäppa. Men fint i alla fall!



En av dessa båtar är Eirons och Gunillas, tror det var den ganska långt bort med lite blått på...
Hmm kort minne man har..


Ja som sagt en härlig kväll.


Så blev det då morgon.. Ställde klockan på halv 7 så jag skulle hinna allt. Fort fort fort gjorde jag en massa potatissallad, köttet hade jag lagt i marinad kvällen innan.
Sen var det dukning sallad och lite annan doning kvar.
Nu hade jag ju beställt fint väder av han där uppe men jag tror han hörde dåligt för det började ösregna... Men lustigt nog lagom till att alla började droppa in kom solen och det var uppehåll.
Det var ju tur det för det var mängder av barn här och det är ju trevligare för dom att springa av sej utomhus!!
Sen kom Pia och Monika från jobbet. Gud vad dlad och överaskad jag blev!!
Det blev så konstigt för jag skulle gå ner och öppna för farmor och farfar och så står dom där!
Det tog en stund innan jag fick ihop det!
Men det var verkligen roligt. Inte så ofta man har så mycket folk i sitt hem!
Jag fick äntligen tagit bilder på barn och barnbarn tillsammans!
Det tjatar jag om varje gång vi träffas allihopa, men glömmer alltid av det eller så är det nån som har hunnit åka iväg..
Det är ju så sällan alla är här samtidigt!
Rebecca som bor i Örnsköldsvik och Linda på Tjörn. Visseligen inte så långt men ändå.



Titta alla barn!! Det var nära vi glömde Pontus..



Här är barnens familjer också plus Tobbe och Lukas som kom med också.
Jaja några extra får man räkna med..



Jag tror jag fortsätter i morgon med lite mer foton och tankar. Det här tar tid må ni tro visserligen har jag semester men men..

Hej svejs!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0