Presentkort

Hej igen!
Häromdagen när jag fyllde år fick jag presentkort på Guldfynd av min syster och hennes familj. Så idag sa jag till Christer att då åker vi till Trollhättan och köper nåt smycke . Det är så lätt att man glömmer av det annars. Sen sa min syster att dom hade 25 och 75 % rabbatt också. Det lät ju toppen!
Så vi åkte dit och jag hittade 2 halsband som jag kunde köpa! Det ena var inte så dyrt men det andra kostade lite mer!



Detta är det dyra.. Inget bra kort , jag vet....



Här är det billagare. Fina va?

Sen var vi även hos optikern för Christers glasögon gick sönder när vi var på Gotland. Vi kollade om det gick att laga men det gick ju alltså inte.
Så det blev ju till att beställa nya glasögon.. På måndag ska han dit igen. Det billigaste som vi kom undan med var 2300:-...
Men han har redan 1000:- eftersom han har hjälpt grannen med trädgården och lite annat.

Som om inte detta är nog så har han inte fått igång pelletspannan (den hade stoppat när vi var på Gotland). Idag var pappa här och försökte fixa med någon ny kabel...
Men det funkade inte så tydligen har blixten slagit ner i kretskortet som då kostar många tusen
men Christer ringde försäkringsbolaget och dom tar det fast vi får betala självrisk på 1200:-.
Ibland undrar jag vad vi har gjort för ont här i livet... Nån där uppe prövar oss hela tiden...
Men värme måste vi ju ha till vintern så det är bara att bita i det sura äpplet och betala..


Sen kan jag i alla fall komma med lite boktips. 2 böcker har jag hunnit med ännu så länge.



Skumtimmen var väldigt bra. Den var inte så spännande till en början men den var svår att lägga ifrån sej, för man ville hela tiden komma till slutet.
Handlade om en kvinna vars lille pojke försvann på öland för 20 år sedan. Till slut kom sanningen fram och den var inte alls som man hade tänkt sej. Mycket bra tycker jag.

Lisa Marklunds postcardskillers som hon har skrivit tillsammans med en amerikan var också väldigt bra. Även den var svår att lägga ifrån sej.
Handlade om ett ungt par som åkte omkring i världen och mördade andra unga par.
Den rekommenderar jag att läsa.

Ja detta har hänt här hemma dom senaste dagarna..
Återkommer lite senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0