Recept

Hej igen!
Jag lovade ju att berätta om mintpajen blev god, och det blev den!
Recept följer här:


Mördeg

3dl vetemjöl
1dl socker
½tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
125 g smör eller margarin

Fyllning

20 after eight plattor
1tsk snusmalet neskaffe
2dl vispgrädde

Gör så här

*Hacka snabbt samman ingridienserna till mördegen. Klä en pajform med degen (25 cm i diameter).
Ställ formen kallt att vila i ca 30 minuter.
*Sätt på ugnen på 175 grader.
*Ta fram formen och täck botten med mintplattorna.
Vispa grädden lite lätt och rör sedan ner det malda kaffet i grädden.
Häll moccagrädden över mintkakorna.
*Grädda pajen i ca 25 minuter eller tills mördegskanten fått finfärg och fyllningen bubblat upp ordentligt.
*Servera gärna med lite vispad grädde till och strö lite florsocker över pajen innan servering.


LYCKA TILL!


Igår kom Josefin hem och stannade flera timmar. Det var riktigt trevligt. Hon fick önska sej vad hon ville ha för middag och gissa vad hon ville ha??
Jo tråkiga fiskpinnar och hemlagat potismos!!
Herregud dom gillar fortfarande denna barnmat...En god stek kanske dom kunde önska sej istället men nej då..
Ja ja vad gör man inte för sina små änglar!!
Det är klart att dom får det dom önskar sej.

Idag har jag putsat sovrumsfönstret och ska ta köksfönstren nu också.
I sovrummet satte jag i nya såna där tätningslister och våra fönster är så där gamla så man måste ta isär dom och putsa dom emellan då och då. Det var knappt att det gick att få igen fönstret sedan med dom nya listerna!
Christer fick hjälpa till så till slut gick det.
Tänk vad tätt och bra det ska bli nu till vintern!

Nej nu har jag inte tid längre, putsning och gardinbyte väntar. Dags för höstgardinerna nu vet ni!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller med Josse!!! Kan inte i få det nästa gång vi kommer oxå? Snäääälla :)

2009-09-13 @ 21:40:04
Postat av: Robban

Jag skulle kunna tänka mig nån god stek eller nåt... Kanske en sista grillning innan hösten kommer på allvar o lite go potatisgratäng? O såna där goa inoljade tomatskivor... :)

Nu blev jag änna lite sugen, fixar du det till imorn eller? ;)

2009-09-13 @ 22:51:59
URL: http://lyckhem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0