Mintpaj

Hej igen!
Idag är det torsdag igen det är attans vad fort veckorna går!
Pappa åkte till Gotland i morse, nej nu ljuger jag lite för först skulle han till Eskiltuna på begravning. Hans syster har gått bort så han åkte dit och åker sedan till Gotland.
Nu är dom bara 4 syskon kvar. Pappas bror var redan där och han åker med honom till Gotland sedan. Hoppas allt gick bra jag har inte hört av honom men dom har väl mycket att prata om kan jag tro. Dom träffas ju inte så ofta.
När jag kom hem satte jag igång med att baka 2 mintpajer som jag ska ha med till jobbet i morgon.
Det är min tur att ha med fredagskaka.
Hoppas dom blev goda. Jag har gjort dom en gång för länge sen men jag kommer faktiskt inte ihåg hur dom var!
Ni får rapport imorgon hur dom var.
I morse när jag öppnade dörren för att gå ut och hämta tidningen , tror ni inte det står en älg och smaskar på våra goda äpplen?!
Jag är ganska rädd för älgar men jag schasade i alla fall och klappade händerna så hon lommade sakta iväg iväg.
Men hon såg lite sur ut och stannade istället alldeles bredvid postlådorna så det blev minsann ingen tidningsläsning i morse inte!
Pontus kom upprusande och trodde att jag åkte utan att väcka honom!
Som om jag skulle glömma den lille gullungen!
Han fick gå och lägga sej 20 min igen.
Själv fick jag fortsätta läsa min bok som jag började på kvällen före.
Emmas berättelse. Jag har läst dom andra böckerna i serien så jag ville gärna läsa den också.
Ja sen har det väl inte hänt så mycket mer. Jag bara väntar på att Robert ska ringa och säja att dom är på BB....
Skriver mer förhoppningsvis i morgon...

Den doftar ljuvligt ska ni veta! Imorgon ska jag pudra över lite florsocker uppepå också...



Den här boken läser jag nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0