Oj vilken helg!

Hej igen!
Fredagen var riktig skaplig. Det var lite barn på förskolan så barnen åt i bara en sittning. Dom brukar äta i 2 omgångar i vanliga fall. Detta innebar att jag kunde ta min lunchrast uppe i personalrummet och sitta ordentligt vid ett bord och äta. I vanliga fall står jag nere vid en bänk och slänger i mej lite mat medans barnen äter.Skönt när det blir några sådana dagar ibland.
Sen hann jag städa allt som jag skulle göra också. Alla brunnar fick jag tagit också. Känns jätte skönt. Dom ska jag ju ta varje fredag men det bara är så att det finns inte tid för det varje vecka. Vet inte hur man ska lösa detta. Men men...
I alla fall var jag bra mycket piggare när jag kom hem så jag drog fram alla jullådor ur förrådet efter maten. Det är några stycken kan jag lova...Tog fram alla tomtar och stjärnor så det bara är till att placera ut sedan.
På lördagen satte jag igång: Putsa köksfönstren, satte upp julgardiner samt ljusstake och allt annat och så fortsatte det hela dagen. Rum efter rum.
Men nedervåningen får vänta tills i morgon för idag var det ju julmarknad i Hjärtums gamla affär.
Jätte trevligt var det. Mycket folk man kunde prata med . Robert och Maria kom med lilla Thea så fick jag ju visa upp henne för alla också...
Igår gjorde jag i ordning köttgryta som bara var till att värma idag så det åt vi när vi kom hem. Det var mums. Mika var också här och hjälpte Christer med listerna i hallen, så det blev mat till honom också.
Har tagit lite kort på julpyntet samt på Thea. Kommer här:



tomtar



Fint köksfönster...



Tomtar i vardagsrummet...



mer tomtar... Härligt va?



Farfar har god hand med lilla Thea. Gud så söt hon är!!!!



Gäller att passa på att ta kort när hon är vaken...



Helle plutt vilken going!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0