grillkväll i trädgården

Igår (lördag) hade vi grillkväll i trädgården med familjen Kukkola. Mamma var med också.
Vi hade trevligt och åt gott.Färskpotatis grillad fläskfile och så hade Tina med sej en flintastek
som höll på att brinna upp i våran dumma gasolgrill...
Men det gick allt att äta.
Sen hade jag gjort en kall sås till som Tina gärna ville veta hur jag hade gjort.
Nu är det ju så att jag nästan aldrig har recept men jag skriver på ett ungefär så får man smaka sej fram:

Gräddfil (5 dl)
ca 2 matskedar majonäs
Mangorajia ( finns på en liten flaska i dom flesta butiker Rydbergs är det som tillverkar dom)
½ hackad rödlök
salt, svartpeppar samt örtkryddor eller nån annan god krydda.
sen får man smaka sej fram...
 

Här kommer lite bilder och jag glömde tala om att även Josefin var här...Ummm goda jordgubbar!Badmintonturnering med syrran...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0