Hallrenovering

Oj oj vad länge sen det var jag skrev, men det har regnat och regnat så man tappar sugen. Men häromdan var jag inne hos grannen i alla fall och kollade på allt som hon hade grejat med och då fick jag lite ågren över hur det såg ut hemma hos oss! Våran hall till exempel som vi har bräder liggandes i gararget men dt har inte blivit av!
Så nu fick jag fart på Christer och vi började med en gång.
Christer fick spika reglar i taket för där skulle vi sätta upp brädtak.
Och jag tog bort gamla tapeter på dörrarna (6) och målade dom.
Det var inte roligt för Christer för vi har betongtak och det krånglade väldigt innan han fick ordning på dessa tokiga reglar.
Men till slut gick det.
Nu är halva taket där men vi fortsätter i morgon.
På måndag åker vi och köper panel som vi ska ha på väggarna.
Åh vad härligt det blir må ni tro!
Igår fredag var jag och grannfrun nere på puben också. Det var jätte trevligt men inte mycket folk. Det är ju käckt för henne så kanske hon lär känna lite folk eftersom hon är ny inflyttad.
Här kommer lite bilder från renoveringen:



Pappa är ett självklart "måste" när det gäller såna här projekt!



Gäller att mäta ordentligt!



Christer letar förtvivlat efter 1 skruv som fattas. Men det löste sej ändå....

Kommentarer
Postat av: Linda

Åhh vad roligt!!! Får nog komma med mina killar så Viggo kan hjälpa morfar lite... ;)

2009-08-02 @ 07:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0